Om gebouw- en faciliteitenbeheerders te helpen aan de voorschriften van de anderhalvemetersamenleving te voldoen, biedt Bentley Systems volledige, kosteloze toegang tot LEGION Simulator en OpenBuildings Station Designer tot 30 september.

Simuleer de bewegingen van mensen en test de beschikbare ruimte om risico's te beperken wanneer openbare voorzieningen weer worden geopend

De afbeelding linksbovenin is een 3D-model van een retailoperatie die is gemaakt met OpenBuildings Station Designer. Linksonderin staan 2D-plattegronden die zijn geïmporteerd in de LEGION Simulator (rechts) om twee scenario's te testen. De getoonde voorbeelden hebben een bezettingsgraad van 75% (boven) en 25% (onder) volgens de voorschriften van de anderhalvemetersamenleving. (Photo: Business Wire)

EXTON, Pennnsylvania--()--Bentley Systems, Incorporated, een vooraanstaande wereldwijde leverancier van softwareoplossingen en digitale twin-services voor het bevorderen van ontwerp, bouwen en gebruik van infrastructuur, heeft vandaag aangekondigd dat zij hun LEGION Simulator en OpenBuildings Station Designer-software kosteloos hebben opengesteld en er tot 30 september 2020 geen abonnementskosten in rekening worden gebracht, zodat faciliteitenbeheerders functies voor voetgangerssimulatie kunnen implementeren in hun planning, ontwerp en constructie.

Nu er wereldwijd veel aandacht wordt besteed aan social distancing en crowd management, kan de software van OpenBuildings Station Designer en LEGION Simulator station-eigenaars, planning- en ontwerpbureaus en faciliteitenbeheerders assisteren bij het ontwikkelen van modellen, het simuleren van de bewegingen van grote groepen mensen, het analyseren van voetgangersverkeer en het optimaliseren van de beschikbare ruimte voor infrastructuurfaciliteiten zoals trein- en metrostations, luchthavens, winkels en commerciële instellingen, ziekenhuizen en stadions. De BIM-omgeving van OpenBuildings Station Designer biedt 3D-context voor de voetgangerssimulatie van LEGION voor een operationele digitale twin waarmee de veiligheid, efficiëntie en beveiliging kan worden verbeterd, terwijl het risico wordt beperkt.

LEGION Simulator helpt gebruikers hun nieuwe uitdagingen in planning en constructie op te lossen door middel van:

• het uitvoeren van plannen om maatregelen voor de anderhalvemetermaatschappij te implementeren en veilige werkomstandigheden te realiseren;
  • zoveel mogelijk gebruik te maken van de beschikbare ruimte, het distribueren van activiteiten en gecontroleerde in- en uitgangen;
  • het vormgeven van veilige en comfortabele navigatie en evacuatieplannen; en
  • het leveren van een virtuele, gezamenlijke aanpak aan de hand van planning, ontwerp en operationele evaluaties.

Daarnaast bieden LEGION Simulator en OpenBuildings Station Designer de langlopende voordelen van een BIM-omgeving die informatiesilo's, coördinatievertragingen en andere beperkingen vermijdt die ontstaan uit de scheiding van workflows in planning en ontwerp.

"We bevinden ons in een bijzondere periode en we zullen de komende maanden en jaren nog veel veranderingen zien. Met Bentley’s OpenBuildings Station Designer en LEGION Simulator kunnen planners, architecten, ingenieurs en beheerders digitale twin-benaderingen toepassen om hedendaagse uitdagingen in ontwerp en uitvoering sneller, efficiënter en veiliger op te lossen in trein- en metrostations, luchthavens en andere openbare gebouwen en voorzieningen", aldus Ken Adamson, vicepresident Design Integration voor Bentley.

"Atkins werkt al meer dan twintig jaar samen met LEGION en we streven ernaar om onze eigen kennis leiderschap over Covid-19 en de transportsector uit te breiden. Hierbij willen we de simulaties voor social distancing van LEGION toepassen om zo te voldoen aan verzoeken van onze metrocliënten in Hongkong, Singapore, Dubai en Saoedi-Arabië", zegt Cameron MacDonald, Technical Director, Operations Advisory bij Atkins en lid van de SNC-Lavalin Group.

Ga naar LEGION voor meer informatie over LEGION Simulator en OpenBuildings Station Designer en ga naar LEGION en Social Distancing voor meer informatie over de tijdelijk vervallen abonnementskosten van LEGION.

Afbeelding: OpenBuildings Station Designer en LEGION

Bijschrift: De afbeelding linksbovenin is een 3D-model van een retailoperatie die is gemaakt met OpenBuildings Station Designer. Linksonderin staan 2D-plattegronden die zijn geïmporteerd in de LEGION Simulator (rechts) om twee scenario's te testen. De getoonde voorbeelden hebben een bezettingsgraad van 75% (boven) en 25% (onder) volgens de voorschriften van de anderhalvemetersamenleving.

LEGION en OpenBuildings Station Designer maken deel uit van Bentley’s inspanningen om hulpmiddelen en bruikbare informatie te leveren om zowel gebruikersorganisaties als eindgebruikers te helpen met de hedendaagse uitdagingen. Ga naar www.bentley.com/en/workingfromhome voor meer informatie over Bentley's reactie op de uitdagingen van het thuiswerken en andere softwareaanbiedingen.

Over Bentley’s OpenBuildings Station Designer

Met OpenBuildings Station Designer kunnen professionals in meerdere vakgebieden, zoals planners, architecten, elektrotechnici, werktuigbouwkundige en structurele ingenieurs in realtime samenwerken om infrastructuuronderdelen te ontwerpen, te analyseren, te visualiseren en te simuleren, waaronder trein- en metrostations, luchthavens, winkels en commerciële instellingen, ziekenhuizen en stadions. Hier kunnen projecten van elke grootte, indeling en complexiteit baat bij hebben en het is tevens de enige ontwerptoepassing waarbij de simulaties van mensenmassa's volledig kunnen worden geïntegreerd met LEGION Simulator.

Over Bentley’s LEGION Simulator

Met LEGION Simulator kunnen snelle en wetenschappelijk onderbouwde evacuatiesimulaties worden getest voor standaardoperaties, evenals overige mogelijke scenario's die teams willen testen. LEGION Simulator kan naadloos nieuwe in- en uitgangen herkennen, strategieën voor wachtrijen integreren, barrières voor een betere doorstroming plaatsen en overige fysieke of operationele wijzigingen in openbare ruimtes visualiseren. Gebruikers kunnen zo risico's beperken en de veiligheid van hun voorzieningen verbeteren aan de hand van waarheidsmodellen voor een betere wisselwerking tussen planning, ontwerp, uitvoering en veiligheid.

Over Bentley Systems

Bentley Systems is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van softwareoplossingen voor technici, architecten, geomatica-professionals, constructeurs en kleine bedrijven voor ontwerp, constructie en gebruik van infrastructuur. De op Bentley’s MicroStation gebaseerde engineering- en BIM-toepassingen en de digitale twin-cloudservices van Bentley verbeteren de projectlevering (ProjectWise) en het gebruik van bedrijfsmiddelen (AssetWise) in de transportsector en andere openbare sectoren, bij nutsbedrijven, industriële bedrijven en commerciële en overheidsinstellingen.

Bentley Systems heeft meer dan 3500 medewerkers in dienst en genereert een jaaromzet van meer dan $700 miljoen in 172 landen. Vanaf de oprichting in 1984 hebben de vijf gebroeders Bentley een meerderheidsbelang in het bedrijf gehouden. www.bentley.com

Bentley, het Bentley-logo, AssetWise, LEGION, LEGION Simulator, MicroStation, OpenBuildings, OpenBuildings Station Designer en ProjectWise zijn gedeponeerde of niet-gedeponeerde handelsmerken of servicemerken van Bentley Systems, Incorporated of een van haar directe of indirecte volledige dochterondernemingen. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken van hun betreffende eigenaren.

Perscontact:
Christine Byrne