Verrency benoemt Dickson Chu in Global Advisory Board

BBVA Global Executive en ex-Paypal Fintech Payments Expert

MELBOURNE, Australia--()--De wereldwijde betalingsinnovator Verrency benoemde vandaag Dickson Chu, een ervaren Payments Executive en Business Builder als lid van zijn wereldwijde adviesraad.

De heer Chu was eerder in een leidinggevende hoedanigheid actief bij vooraanstaande bedrijven als Paypal, Wells Fargo, Yahoo!, Living Social en Citi, en hij is lid van de raad van bestuur en actief adviseur voor een aantal betalingsbedrijven in opkomst. Momenteel staat hij aan het hoofd van het kantoor voor de activiteiten New Digital Businesses van BBVA in San Francisco, waar hij de algemene verantwoordelijkheid van BBVA Group vertegenwoordigt op het vlak van governance, begroting en strategische directie van de groeiende wereldwijde portefeuille van fintech-bedrijven van BBVA.

“Verrency is werkelijk een uniek bedrijf dat een belangrijk wereldwijd momentum kent," aldus Dickson Chu. “Het innovatieve faciliterend platform kan worden gebruikt naast, en in combinatie met bestaande betalingsinfrastructuur, waardoor het voor banken en financiële instellingen een flexibele, voordelige en tijdsefficiënte manier is om hun relaties met klanten te verbeteren. Het biedt de oplossing voor een wereldwijd probleem binnen de sector en ik ben bijzonder verheugd dat ik binnen Verrency David kan helpen om in te spelen op de dringende noodzaak bij banken, processoren en zelfs super-apps om een betere concurrentiepositie te bieden voor hun klanten wat betreft het moment van betaling.”

“De ongelooflijke ervaring die Dickson heeft opgebouwd op het vlak van fintech en betalingen, vooral bij financiële instellingen als BBVA, PayPal en Citi is een enorme troef nu we het aanbod van ons gepatenteerde API-platform willen uitbreiden, aldus David Link, oprichter en CEO van Verrency. “Dickson’s visie, passie en uitgebreide ervaring met precies het domein waarin Verrency actief is, zijn van onschatbare waarde nu we onze activiteiten blijven uitbreiden naar de Verenigde Staten en het buitenland. Ook de unieke inzichten van Dickson zullen voor Verrency een belangrijk instrument vormen bij de verdere uitbreiding van zijn dienstenaanbod naar data-analyse en andere diensten rond het moment van betaling.”

Het industrial-grade platform van Verrency kan worden gebruikt naast, en in combinatie met bestaande infrastructuur van banken, betalingsprocessoren of wallets, waardoor verbeterde functiemogelijkheden en nieuwe diensten snel kunnen ter beschikking gesteld worden zonder de bestaande eigen technologie te moeten wijzigen of portefeuilles te moeten migreren. Het bedrijf heeft overeenkomsten aangekondigd met een aantal grote financiële instellingen overal ter wereld, zoals Emirates NBD in de Verenigde Arabische Emiraten, Banco Davivienda in Colombia, Volt Bank in Australië en de Amerikaanse wereldwijde betalingsprocessor FIS.

Voor hij naar BBVA ging, was Dickson Chu Chief Product Officer en EVP Corporate Development bij Ingo Money, waar hij verantwoordelijk was voor de strategie, productbeheer, strategische allianties en M&A. Ingo Money legt de nadruk op het transformeren op de toegang van de consument tot geld door een snellere acceptatie door de consument van nieuwe en bestaande digitale betalingsplatforms.

De heer Chu is momenteel ook lid van de raden van bestuur van Simple, Azlo, Covault, Denizen, Upturn, Ingo Money, Boomtown en Opportunity Fund.

Over Verrency

Verrency plaatst financiële instellingen terug in het middelpunt van innovatie. Verrency's innoverend platform voor betalingen helpt uitgevende instellingen bij het werven en behouden van klanten en het verhogen van de betalingen, en het verbetert tegelijk de beveiliging, controle en connectiviteit. Verrency werkt achter de schermen om een steeds groter wordende reeks diensten met toegevoegde waarde snel en gemakkelijk mogelijk te maken voor de klanten van een uitgevende instelling zonder dat grote wijzigingen van de bestaande betalingsinfrastructuur, of de integratie van point-of-sale-systemen nodig zijn. Verrency maakt ook, met weinig tot geen integratie, snelle verbinding met externe fintech-services mogelijk via zijn uitgebreide FinTech ecosysteem. Voor meer informatie verwijzen we naar www.verrency.com.

Jonathan Costello
GRACosway