Calabrio förvärvar Teleopti för att skapa en global standard för intelligenta kundupplevelser

Tillsammans blir företagen en av de största leverantörerna av bemanningsplanering för kontaktcenter

MINNEAPOLIS--()--Calabrio tillkännagav idag att de har förvärvat Teleopti, en leverantör av mjukvara för bemanningsplanering med huvudkontor i Stockholm, för att skapa en ny global standard för kundupplevelseindustrin.

Teleopti's WFM-programvara (Workforce Management) kombineras med Calabrios lösningar för kundupplevelser och skapar en ledande SaaS-plattform för flera användare som ger en intelligent kundupplevelse. Calabrio och Teleopti för samman kunder från hela världen, bland annat Best Buy, Rabobank, Shopify, Netflix och GE Appliances, ett Haier-företag.

"Calabrio har alltid varit banbrytande inom branschen och vi ser fram emot att välkomna Teleoptis team och arbeta med det uppdraget tillsammans", säger Tom Goodmanson, VD och koncernchef för Calabrio. "Vi berikar mänskliga interaktioner - inom och utanför kontaktcentret – och låter våra kunder skapa djupa relationer till sina kunder med hjälp av data och analyser. Samtidigt som vi gör allt detta ser vi till att deras anställda har de bästa tänkbara verktygen för att låta mänsklighet genomsyra ett annars ganska kallt samspel. Kombinationen av våra ledande lösningar skapar nya möjligheter för den moderna arbetskraften och ger företag runt om i världen en intelligent syn på interaktionen mellan ombud och kund."

I takt med att företag blir mer medvetna om hur viktigt det är med engagerade anställda söker de efter lösningar som motiverar och hjälper kundserviceagenter samtidigt som kundförståelsen leds tillbaka till verksamheten. Calabrios paket för intelligenta kundupplevelser integrerar analys och visuella upplevelser i vardagsverktygen, vilket inkluderar WFM, och skapar nya möjligheter för alla typer av användare att lättare och mer noggrant agera utifrån den information som tillhandahålls. Nyckel Utförande Indikationer för företaget är att bli mer tillgängligt, mer relevant och mer användbart för beslut med kunderna i fokus.

"WFO-marknaden är fortsatt stark och mycket konkurrenskraftig. Den här typen av lösningar ger företag interna och externa analyser tillsammans med produktivitetsverktyg som förbättrar kundernas och de anställdas engagemang", säger Donna Fluss, VD för DMG Consulting LLC. "Calabrios förvärv av Teleopti, en högt respekterad leverantör av lösningar för kontaktcenter och bemanningsplanering, stärker Calabrios WFO-erbjudande och globala räckvidd. Både Calabrio och Teleopti har haft en imponerande tillväxt de senaste åren. Förvärvet positionerar Calabrio som en viktig global aktör. "

"Förvärvet ger kunder och samarbetspartner enorma möjligheter", säger Olle During, VD på Teleopti. "Både Calabrio och Teleopti har satsat på att tillhandahålla innovativa produkter som skapar positiva miljöer för anställda där de kan växa, förbli engagerade och vara produktiva. Vi ser fram emot att fortsätta på den här vägen tillsammans, leverera värde och en enastående servicenivå som garanterar våra kunders framgång. "

"Att hitta lösningar som engagerar medarbetare är någonting som har utvecklats snabbt", säger Paul Stockford, VD och chefsanalytiker för Saddletree Research. "Den press som sätts på kontaktcentret att leverera exceptionella kundupplevelser gör det ännu viktigare att ombuden har lämplig utbildning och är motiverade. Kombinationen av två ledande leverantörer av kundupplevelser som Calabrio och Teleopti visar ett ökat engagemang för att främja djupare anställningsengagemang och låter deras kunder få stor inverkan på kundresan. "

Calabrio och Teleopti har tillsammans mer än 35 år i ledande ställning på marknaden för bemanningsmöjligheter och förbättrade kundupplevelser, med höga betyg från branschanalytiker, kunder och partners. Båda överträffar genomgående sina konkurrenter när det gäller kundbetyg för deras förmåga att förstå kundernas behov och den övergripande upplevelse de tillhandahåller, från implementering till ett kontinuerligt stöd.

"KKR är glada över att kunna stödja Calabrios team i byggandet av en ledande kundupplevelseplattform i molnet. Det kombinerade företaget kommer att fortsätta odla sitt omfattande ekosystem av samarbetspartner och göra det möjligt för dessa att dra nytta av det mest kompletta, skalbara erbjudandet för arbetskraftsengagemang på en global nivå", säger John Park, styrelseordförande för Calabrio och ledamot i KKR och Vini Letteri, VD för KKR.

Perella Weinberg Partners LP var Calabrios exklusiva finansiella rådgivare för transaktionen. William Blair var Teleoptis exklusiva finansiella rådgivare för transaktionen. Mer information finns på Calabrios webbplats.

Om Calabrio

Calabrio är ett företag för intelligenta kundupplevelser som låter organisationer berika mänskliga interaktioner. Genom AI-driven analys kartlägger Calabrio kundbeteende och kundkänslor och hämtar övertygande insikter från kontaktcentret. Organisationer väljer Calabrio på grund av företagets förmåga att förstå kundernas behov och dess övergripande erfarenhet, från implementering till kontinuerligt stöd. Läs mer på https://www.calabrio.com/ och följ @Calabrio på Twitter.

Calabrio, Calabrio ONE® och Calabrios logotyp är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Calabrio, Inc. Alla andra varumärken som nämns i detta dokument är deras respektive ägares egendom.

Om Teleopti

Teleopti hjälper organisationer att skapa nya möjligheter för sina anställda att ge enastående kundservice genom vårt molnbaserade WFM-system (Cloud First Workforce Management). Vi är ett globalt team av innovatörer och experter som fokuserar 100 % på WFM, vilket ger företag användarvänlig automatisering och optimering av omnikanalsprognoser, schemaläggning och personalhantering. Teleopti WFM stöder företagens lönsamhet genom att förbättra den operativa effektiviteten, de anställdas engagemang och kundupplevelsen. Sedan starten 1992 har vårt kundsamhälle vuxit till att omfatta 100 länder med samarbetspartner över hela världen. Idag planerar och möjliggör Teleoptis WFM arbetsdagen för mer än 500 000 anställda.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Mediakontakt:
Calabrio