International Well Building Institute™ en Bre werken samen op meerdere niveaus om gezondheid van de mens te bevorderen door betere gebouwen

NEW YORK--()--In een omgeving waar 'partnerschap het nieuwe leiderschap is' hebben het International WELL Building Institute™ (IWBI™) en BRE gebruik gemaakt van de recente Greenbuild in Boston op 8-10 nov. om de waarde van samenwerking te tonen aan de markt.

“Onze relatie met BRE is te zien in verschillende categorieën,” aldus Rick Fedrizzi, voorzitter en CEO van IWBI. “We zijn trots op het baanbrekende werk dat we hebben gedaan door een overlap te ontwikkelen tussen de WELL Building Standard™ (WELL™) en BREEAM, en te zorgen voor vereenvoudiging in geval van kansen op de markt om gebruik te maken van deze twee toonaangevende bouwnormen samen om zowel duurzaamheidsdoelen als doelen voor de gezondheid van de mens te verwezenlijken.

“Daarnaast zijn we een samenwerking aangegaan met BRE om praktisch onderzoek naar prestatieverificatie te ondernemen terwijl we WELL v2 ontwikkelen,” stelde Fedrizzi. “Verificatie van de prestaties op locatie is een uniek kenmerk van WELL. Als het gaat om de gezondheid van de mens, zijn goede bedoelingen en checklists simpelweg niet genoeg om ervoor te zorgen dat de prestaties van een gebouw zodanig zijn dat ze de menselijke prestaties verbeteren. Onze gedeelde toewijding aan dit idee van geverifieerde prestaties is waarom toonaangevende bedrijven zich houden aan de hoge norm die gesteld wordt door WELL.”

Een belangrijke hulpbron die door BRE gebruikt wordt bij het uitvoeren van dit onderzoek naar prestatieverificatie is de milieuruimte van kamergrootte waarin bekende concentraties van vluchtige organische stoffen (VOS'en) of andere binnenluchtverontreinigende stoffen in de ruimte kunnen worden ingevoerd bij gecontroleerde temperatuur, vochtigheid en ventilatie. De kamer, gebouwd volgens de 'standaardkamerspecificaties' voorgeschreven in de Europese norm CEN/TS 16516: 2013, is ontworpen, gebouwd en in gebruik genomen als onderdeel van een recent collaboratief onderzoeksproject van de Europese Commissie (EC).

Er worden twee VOC-bronkamers gebruikt: één om de VOS-bronnen te testen en één via welk lucht wordt doorgelaten om de VOS'en de kamer in te voeren. In het huidige onderzoek wordt de kamer gebruikt om VOS-meetmethoden en -technologieën te vergelijken voor de bepaling van 'TVOS' (totale VOS) in de lucht bij bepaalde concentraties van geselecteerde VOS'en.

De huidige onderzoeksinitiatieven die gezamenlijk worden uitgevoerd door BRE en IWBI omvatten ook de evaluatie van monitoren die worden gebruikt om stofdeeltjes in de lucht te meten, en de evaluatie van de methoden die worden gebruikt om lichtniveaus te meten en de gegevens te gebruiken voor de beoordeling van de circadiane verlichting.

“We zien de waarde van opeenvolgende ronden van gezamenlijk onderzoek om de grenzen te verleggen als het erom gaat te zorgen dat de methoden voor prestatieverificatie robuust en geschikt zijn voor het doel,” verklaarde Dr. Andy Dengel, CChem MRSC, Director, BRE Environment. “Daarom zijn we verheugd om dit werk te presenteren aan WELL-beoefenaars en stroomgebruikers die bijdragen aan de ontwikkeling van WELL v2.”

“We hadden een geweldige reactie op de presentatie van BRE bij de eerste van ons v2-rondetafelgesprek, dat vorige week op Greenbuild werd gehouden,” gaf Rachel Gutter, Chief Product Officer van IWBI, te kennen. “BRE is een geweldige partner voor dit werk en we kijken ernaar uit om hun methodologieën in de komende maanden te delen tijdens andere v2-rondetafelgesprekken.”

“Als we de verandering van de gebouwde omgeving op alle verschillende schaalniveaus van ontwerp en werking willen stimuleren, moeten we sterke partnerschappen met gelijkgestemde organisaties creëren. Op deze manier kunnen we zorgen voor een ondersteunende omgeving voor de industrie om de manier waarop we naar gebouwen kijken te verbeteren. Een dergelijke zekerheid komt voort uit het feit dat de industrie vertrouwen heeft in een onafhankelijke benadering en normen die zijn gebaseerd op onderzoek en wetenschap, een overtuiging die IWBI en BRE delen,” aldus Martin Townsend, Director of Sustainability bij BRE.

Over BRE

BRE verhoogt sinds 1921 de normen van de gebouwde omgeving en is de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid, zowel door de prestaties van onze mensen als door de acquisitie van bedrijven met overtuigingen en doelen die aansluiten bij de onze. Onze multidisciplinaire teams omvatten toonaangevende experts - die werken in faciliteiten van wereldklasse - in vrijwel elk element van de gebouwde omgeving. Ze werken internationaal, met kantoren, vertegenwoordigers en partners over de hele wereld, en op ons hoofdkantoor en in grote faciliteiten in het VK. Onze lange traditie om progressief denken in de praktijk te brengen, betekent dat onze klanten en partners waar ook ter wereld ons vertrouwen om te leveren. BRE maakt deel uit van de BRE Trust, die de winsten gebruikt die we via onze diensten maken om nieuwe onderzoeks- en onderwijsprogramma's te financieren.

Over het International WELL Building Institute™

Het International WELL Building Institute (IWBI) is een publiekrechtelijke onderneming die de beweging leidt om overal in gebouwen en gemeenschappen de gezondheid en het welzijn te bevorderen. IWBI levert de geavanceerde WELL Building Standard™ en de prestatiegebaseerde WELL Community Standard™-systemen voor het meten, certificeren en bewaken van de functies van gebouwen en gemeenschappen die van invloed zijn op de gezondheid en het welzijn van de mensen die er wonen, werken en leren. Het ondersteunt ook het groeiend aantal professionals die streven naar WELL-accreditatie, zoals extern beheerd door GBCI. www.wellcertified.com

Pers:
IWBI