Mondiaal succes voor Solcon Industries’ DriveStart met middenspanning

Solcon Industries' DriveStart, the first of its kind, IGBT based Medium Voltage Soft Starter with ratings of 6.6KV up to 750A (Photo: Business Wire)

CRANBERRY TOWNSHIP, Pa.--()--Twee jaar gelegen is Solcon Industries met de introductie van DriveStart zijn belofte nagekomen: de creatie van motorbesturing met middenspanning die minder kost en een kleinere voetafdruk heeft dan een frequentieregelaar. “Een van onze klanten had behoefte aan een eenvoudige, maar ook gecompliceerde oplossing – een motor op snelheid laten komen”, zei Gil Briman, ceo. “Ze hadden te kampen met een gebrekkig elektriciteitsnet en hoge kosten op piekmomenten. De DriveStart heeft niet alleen de problemen van deze klant opgelost, maar viel ook in goede aarde bij klanten uit de internationale industriële sectoren.”

Solcon Industries
Jonathan Barrie
Senior Director of Product Management and Global Marketing
E-mail: contact@solcon.com
Phone: 1.727.515.8996

Release Summary

Solcon Industries DriveStart is an IGBT based Medium Voltage Soft Starter, optimized for industrial motors and applications that require low starting current and/or a high starting torque.

Solcon Industries
Jonathan Barrie