Berkshire Hathaway Specialty Insurance benoemt regionale leiders voor Europa en het Midden-Oosten

Alessandro Cerase, Head of Europe Region (Photo: Business Wire)

BOSTON & LONDEN & DUBAI, Verenigde Arabische Emiraten--()--Berkshire Hathaway Specialty Insurance (BHSI) heeft vandaag aangekondigd dat het twee BHSI-leiders heeft benoemd in regionale leidinggevende functies. Alessandro Cerase is aangesteld als president-directeur regio Europa, en Neeraj Yadvendu is nu directeur Midden-Oosten en zal, onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouder, tegelijkertijd de rol van Senior Executive Officer van het bijkantoor in het Dubai International Financial Centre op zich nemen.

Alessandro trad in 2018 bij BHSI in dienst als Senior Executive Officer (SEO) voor BHSI Midden-Oosten en stond aan het hoofd van de lancering van BHSI's activiteiten in de regio. In 2020 werd hij benoemd tot de aanvullende functie van Global Property Underwriter Officer voor Construction & Energy. Hij heeft meer dan 25 jaar wereldwijde ervaring in de verzekeringssector en heeft gewoond en gewerkt in het Verenigd Koninkrijk, de VS en het Midden-Oosten. Hij blijft gevestigd in Dubai en brengt verslag uit aan Peter Eastwood, President en Chief Executive Officer van BHSI.

Neeraj kwam in 2018 bij BHSI als Deputy Senior Executive Officer en Head of Third Party Lines in het Midden-Oosten. Met meer dan 26 jaar wereldwijde ervaring in de verzekeringssector speelde hij een centrale rol in BHSI's regionale groei. De heer Neeraj heeft gewoond en gewerkt in het Verenigd Koninkrijk, Azië en het Midden-Oosten en houdt Dubai als woonplaats aan, vanwaar hij zal rapporteren aan Marc Breuil, directeur Azië en Midden-Oosten, BHSI.

"BHSI heeft wereldwijd een geleidelijke en strategische groei doorgemaakt en is in onze regio's in Europa en het Midden-Oosten in de versnelling gegaan", aldus Peter Eastwood. "Alessandro en Neeraj zijn samen met de geweldige teams die zij hebben opgebouwd, van cruciaal belang geweest voor deze uitbreiding. In hun nieuwe functies zullen deze twee sterke leiders nog meer succes boeken wanneer zij onze flexibiliteit en scherpzinnigheid, onze CLAIMS IS OUR PRODUCT®-verbintenis en de zekerheid van onze financiële kracht blijven leveren aan klanten en makelaars in heel Europa en het Midden-Oosten."

Berkshire Hathaway Specialty Insurance (opgericht in Nebraska, VS) biedt verzekeringen voor commerciële eigendommen, schade, beroepsaansprakelijkheid in de gezondheidszorg, uitvoerende en professionele lijnen, transactieaansprakelijkheid, zekerheidsstelling, zeevaart, reizen, programma's, ongevallen en gezondheid, medische stop-loss, huiseigenaren en multinationale verzekeringen. De werkelijke en definitieve dekkingsvoorwaarden voor alle productlijnen kunnen verschillen. In de Azië en Midden-Oosten regio onderschrijft het bedrijf op papier van Berkshire Hathaway Specialty Insurance Company) (BHSIC). Het BHSI-filiaal in het Dubai International Financial Centre staat onder toezicht van de Dubai Financial Services Authority. In Europa handelt Berkshire Hathaway Specialty Insurance (BHSI) onder Berkshire Hathaway European Insurance DAC (BHEI) en Berkshire Hathaway International Insurance Limited (BHIIL). BHEI is een in Ierland gevestigd aangewezen activiteitenbedrijf, registratienummer 636883, met statutaire zetel op de 2 nd Floor, 7 Grand Canal Street Lower, Dublin D02 KW81. Berkshire Hathaway International Insurance Limited (BHIIL) is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid in Engeland en Wales, met registratienummer 3230337 en statutaire zetel te 8 Fenchurch Place, 4th Floor, Londen EC3M 4AJ, Verenigd Koninkrijk. BHSIC, BHIIL en BHEI zijn dochtermaatschappijen van Berkshire Hathaway's National Indemnity-groep van verzekeringsmaatschappijen die een financiële sterkte-rating hebben van A++ van AM Best en AA+ van Standard & Poor's. Berkshire Hathaway Specialty Insurance, gevestigd in Boston, heeft kantoren in Atlanta, Boston, Chicago, Columbia, Dallas, Houston, Indianapolis, Irvine, Los Angeles, New York, Plymouth Meeting, San Francisco, San Ramon, Seattle, Stevens Point, Adelaide, Auckland, Barcelona, Brisbane, Brussel, Keulen, Dubai, Dublin, Frankfurt, Hongkong, Kuala Lumpur, Londen, Lyon, Macau, Madrid, Manchester, Melbourne, München, Parijs, Perth, Singapore, Sydney, Toronto en Zúrich.

JoAnn Lee / +1 617.936.2937

JoAnn Lee / +1 617.936.2937