Elinor Batteries en SINTEF ondertekenen MoU voor strategische batterijsamenwerking

Terje Andersen and Alexandra Bech Gjørv (Photo: Geir Mogen)

TRONDHEIM, Noorwegen--()--Elinor Batteries en SINTEF zijn een memorandum van overeenstemming aangegaan over strategische samenwerking, gericht op de oprichting van een fabriek op gigaschaal voor de productie van duurzame batterijen in Midden-Noorwegen.

Door de samenwerking heeft Elinor de nodige middelen veiliggesteld die nodig zijn voor onderzoek en ontwikkeling om het project vooruit te helpen. SINTEF opent zijn batterijlaboratorium bijna tegelijkertijd met de lancering van de plannen van Elinor voor een batterijfabriek. De overeenkomst omvat technologische aspecten in de gehele waardeketen voor batterijproductie, inclusief productietechnologie, infrastructuur, management, economie en maatschappelijke elementen.

Belangrijke overeenkomst

CEO, Elinor Batteries