Miro kondigt uitbreiding aan in Amsterdam, benoemt stad als co-hoofdkantoor en grootste hub ter wereld

Leider op het gebied van digitale samenwerking zal het komende jaar meer dan 500 nieuwe banen naar zijn nieuwe Amsterdamse co-hoofdkantoor brengen

AMSTERDAM--()--Miro, het toonaangevende online whiteboard platform dat is ontworpen voor verspreide teams om effectief te kunnen samenwerken, heeft vandaag aangekondigd dat het zijn aanwezigheid in Amsterdam drastisch gaat uitbreiden; daarmee wordt deze hub de grootste van 11 locaties in de VS, Europa en Azië. Miro heeft het gehele monumentale pand, Havas Village in het centrum van Amsterdam, aan de Stadhouderskade 1 gehuurd. Het personeel van Miro in Amsterdam zal het komende jaar groeien van 441 medewerkers tot bijna 1.000, in alle functies, waaronder product, engineering, marketing, verkoop en klantsucces.

Gelijktijdig met de uitbreiding kondigt Miro de hub in Amsterdam aan als het tweede hoofdkantoor van het bedrijf, samen met de bestaande hub in San Francisco. Miro bezet momenteel een coworking ruimte in Amsterdam, waar bijna de helft van Miro's executive team is gevestigd, waaronder mede-oprichter en CEO Andrey Khusid, Chief Product Officer Varun Parmar, evenals de Chief Technology Officer van het bedrijf, Head of Customer Experience, en Head of Operations.

"Amsterdam is een hele speciale plek voor mij en een belangrijke hub voor Miro", zegt Miro mede-oprichter en CEO Andrey Khusid. “Als inwoner van Amsterdam word ik continu geïnspireerd door de passie en energie die deze stad met zich meebrengt en de groeiende tech scene. We zijn ervan overtuigd dat de levendige gemeenschap en de cultuur van deze stad onze medewerkers zal blijven inspireren om het beste samenwerkingsplatform voor onze klanten te creëren.”

Miro zal in februari 2022 haar nieuwe, uitgebreide hub in Amsterdam openen. Het bedrijf zal het volledige, historische gebouw bezetten, goed voor 3.018 vierkante meter. Stadhouderskade 1, gebouwd in de jaren 1920 door architect Pieter Lucas Marnette, is ontworpen in de stijl van de Amsterdamse School en is het enige gebouw aan de Stadhouderskade dat direct aan het water ligt. Het beschikt over meerdere samenwerkingsruimtes binnen en buiten, verschillende cafés en is uitstekend bereikbaar.

De groei van Miro in Amsterdam volgt recente uitbreidingen van het bedrijf in Austin, Texas, en nieuwe hub locaties in Tokio, Japan, en München en Berlijn, Duitsland.

“Hybrid werken is niet meer weg te denken en veel bedrijven en organisaties vertrouwen op tools zoals Miro om een efficiënte samenwerking te garanderen. We zijn erg enthousiast dat Miro ervoor heeft gekozen om hier in Amsterdam verder te groeien en te innoveren, vooral vanwege zijn toewijding om zich aan te sluiten bij initiatieven die technologisch talent van eigen bodem ontwikkelen en koesteren”, aldus locoburgemeester van Amsterdam Victor Everhardt.

Miro heeft momenteel meer dan 100 carrièremogelijkheden in Amsterdam. Ga voor meer informatie over alle 200+ huidige openstaande posities wereldwijd bij Miro naar Careers at Miro.

Over Miro

Miro is een online whiteboard platform voor team samenwerking. Het oneindige canvas van het platform stelt teams in staat om boeiende workshops en vergaderingen te leiden, producten te ontwerpen, te brainstormen over ideeën en meer. Miro, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco en Amsterdam, bedient meer dan 25 miljoen gebruikers wereldwijd, waaronder meer dan 100.000 klantorganisaties en 95% van de Fortune 100. Miro is in 2011 opgericht door Andrey Khusid en Oleg Shardin en heeft momenteel meer dan 1.000 medewerkers in 11 hubs over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.miro.com.

Allison Menozzi
allison@miro.com