Velodyne Lidar werkt samen met NVIDIA Metropolis voor intelligente infrastructuuroplossingen

Stad Austin, Texas, kiest Velodyne’s oplossing voor verkeersveiligheidspilotproject

Velodyne Lidar has joined the NVIDIA Metropolis program for Velodyne’s Intelligent Infrastructure Solution. The Intelligent Infrastructure Solution combines Velodyne’s award-winning lidar sensors and powerful AI software to monitor traffic networks and public spaces. (Photo: Velodyne Lidar)

SAN JOSE, Calif.--()--Velodyne Lidar, Inc. (Nasdaq: VLDR, VLDRW) heeft vandaag aangekondigd dat het is toegetreden tot het NVIDIA Metropolis-programma voor Velodyne’s Intelligent Infrastructure Solution voor verkeersmonitoring en -analyse. NVIDIA Metropolis is ontworpen om een nieuwe generatie toepassingen en oplossingen te koesteren en op de markt te brengen die ‘s werelds belangrijkste ruimtes en operaties veiliger en efficiënter maken met verbeteringen in AI-visie.

De Intelligent Infrastructure Solution combineert Velodyne’s bekroonde lidar-sensoren en krachtige AI-software om verkeersnetwerken en openbare ruimtes te bewaken. De oplossing komt tegemoet aan de dringende behoefte aan slimme stadssystemen die kunnen helpen de verkeersveiligheid te verbeteren en verkeersongevallen te voorkomen. Uit overheidsgegevens bleek dat 2020 het dodelijkste jaar was voor verkeersongevallen in de VS in meer dan tien jaar, met een toename van 7,2 procent van het aantal verkeersdoden ten opzichte van het voorgaande jaar.

Velodyne Investor Relations
InvestorRelations@velodyne.com