stc Group CEO: Er is veel dat de telecomindustrie samen kan doen om bij te dragen aan een koolstofarme economie

stc’s 5G technology impresses as company showcases new technology at MWC Barcelona (Photo: AETOSWire)

BARCELONA, Spanje--()--stc Group CEO Eng. Olayan Alwetaid bevestigde de toewijding van stc om een service te leveren die net zo milieuvriendelijk is, en om geïntegreerde duurzame praktijken toe te passen in elk aspect van ons bedrijf. “We begrijpen dat we als digitale MENA-enabler de plicht hebben jegens ons land in Saoedi-Arabië en onze klanten om ervoor te zorgen dat we op een duurzame manier opereren”, zei Alwaetaid tijdens een toespraak in de paneldiscussie We Act For Impact tijdens MWC Barcelona 2021 Hij was een van de milieudeskundigen en leiders op het gebied van ICT-infrastructuurontwikkeling die bijeenkwamen om de voortgang op het gebied van duurzaamheid te bespreken.

Alwetaid gaf zijn mening over verschillende milieukwesties in het debat en verklaarde dat stc een cruciale rol heeft gespeeld in de digitale transformatie van Saoedi-Arabië, waarbij het Koninkrijk digitale projecten heeft gelanceerd, waaronder de uitrol en implementatie van geavanceerde 5G-technologie van stc. Hij zei: “stc zet zich in om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen en een groene netwerkbeheerder te worden, en we hebben verschillende stappen ondernomen om dit doel te bereiken en Net Zero te bereiken. We hebben een kader voor duurzame energie ontwikkeld dat is ontworpen om ons door 2030 te leiden. Deze stappen zullen ons energieverbruik verminderen en zullen een beter energiebeheer, monitoring en rapportage omvatten – met duidelijke benchmarks en KPI’s. We zullen ook de opwekking van hernieuwbare energie ontwikkelen op onze campus en faciliteiten in heel KSA. Bovendien zullen we zorgen voor energie-efficiëntie in onze bestaande gebouwen en activa en tot slot zullen nieuwe gebouwen worden ontworpen en gebouwd met energiebesparende functies.”

Mohammed Jaradat
Phone: 00966540074079
Email: mjaradat@webershandwick.com

Release Summary