BehavioSec creëert nieuwe authenticatie- en fraudedetectiemogelijkheden in nieuwste versie van gedragsbiometrieplatform

Nieuwe functies verhogen aanmeldingssnelheid, prestaties en mobiele fraudedetectiemogelijkheden

SAN FRANCISCO--()--BehavioSec, de industriepionier en technologieleider op het gebied van gedragsbiometrie en continue authenticatie, heeft vandaag nieuwe functies aangekondigd die zijn toegevoegd in de aanstaande versie van het BehavioSec-platform voor gedragsbiometrie - BehavioSense. BehavioSense verifieert continu digitale identiteiten in realtime, waarbij gebruikerssessies onmiddellijk worden vergeleken met hun inherente en unieke gedragsbiometrische profielen. In tegenstelling tot verouderde authenticatietechnieken - zoals wachtwoorden - kunnen gedragspatronen niet worden vervalst, gestolen of sociaal worden gemanipuleerd, waardoor organisaties de beveiliging en de gebruikerservaring kunnen verbeteren voor consumenten die wachtwoorden, tokens en onenigheden beu zijn.

"Onze nieuwste functies zijn een reactie op feedback van klanten en eerlijk gezegd op de eisen van de markt," aldus Jordan Blake, VP Products bij BehavioSec. "Deze functies dragen bij aan de bestaande fraudebestrijdingsmogelijkheden van ons platform en zijn ontworpen om de uitdaging van het COVID-19-tijdperk van versnelde digitale transformatie, online beveiliging en naleving van privacyregelgeving op te lossen."

Deze nieuwste update van BehavioSec biedt snelle aanmelding, optimalisatie van prestaties en vorderingen bij het bestrijden van online fraude - vooral voor mobiele gebruikers en synthetische identiteitsdetectie, waaronder:

• Versnelde profieltraining – De inschrijving van menselijke gebruikersprofielen wordt met meer dan 5x versneld door geautomatiseerde voorspellingen van toekomstig gedrag en een nieuwe techniek voor gedragsovererving. Deze baanbrekende innovatie biedt vrijwel onmiddellijke gedragsbiometrische profielen, vaak na een enkele gebruikerssessie.
  • Detectie van dubbelgangers - De detectie van dubbele gegevens verspreid over meerdere sessies en accounts om nieuwe fraudepatronen zoals Card Not Present (CNP), synthetische identiteiten of money mule-accounts te helpen identificeren.
  • Verbeterde detectie van mobiele fraude - Aangezien consumenten zich op grote schaal - of uitsluitend - wenden tot mobiele kanalen, haasten criminelen zich om agressief te profiteren van kwetsbaarheden. BehavioSense heeft nieuwe mogelijkheden voor de detectie van bots, burner-telefoons en mobiele RAT's en coaching.
  • Voorspellende modellering - Voorspellende modellen observeren en maken automatisch trends van gegevens voor snellere creatie van bedrijfsregels en categorisering van bots en aggregators, waardoor gedetailleerd inzicht wordt verkregen in alle activiteiten, ongeacht de oorsprong.

Daarnaast zijn er verschillende bruikbaarheids- en prestatieverbeteringen op het platform, waaronder het BehavioSense-dashboard en een meer dan 3x minder oproepen voor het uitvoeren van server- en databasereacties.

Ga naar www.behaviosec.com voor meer informatie over deze nieuwste versie (5.4) en de voordelen van het gedragsbiometrieplatform BehavioSec. Voor meer informatie over hoe gedragsbiometrie de beveiliging en gebruikerservaring kan verbeteren terwijl wordt voldaan aan strikte gegevensprivacyverplichtingen, kunt u deelnemen aan een van onze aanstaande webcasts met CSO op 25 mei of Goode Intelligence op 26 mei.

Over BehavioSec

BehavioSec is de pionier in de branche en technologieleider op het gebied van gedragsbiometrie en continue authenticatie en beschermt tegenwoordig miljoenen gebruikers en miljarden transacties.

BehavioSec wordt ingezet bij Global 2000-bedrijven om fraude, onenigheden, bedreigingen en diefstal drastisch te verminderen en verifieert en beschermt de digitale identiteit van mensen door te begrijpen hoe we uniek typen en swipen over onze steeds veranderende apparaten. Of het nu in de cloud of op locatie wordt gebruikt, BehavioSec levert de superieure gebruikerservaring, precisie en schaal die organisaties nodig hebben om klanten betrokken te houden en tegelijkertijd ongrijpbare realtime aanvallen op te vangen die door andere oplossingen gemist worden.

BehavioSec, opgericht in Scandinavië in 2008 uit baanbrekend onderzoek, werkt samen met marktleiders en organisaties zoals DARPA en heeft investeringen verdiend van topinvesteringsbedrijven zoals ForgePoint Capital, Cisco, ABN AMRO, Conor Ventures en Octopus Ventures. BehavioSec, met hoofdkantoor in San Francisco, CA en kantoren over de hele wereld, staat klaar om u te helpen risico's te verminderen, de compliance te verbeteren en uw gedistribueerde personeelsbestand en klantervaring digitaal te transformeren. www.behaviosec.com.

Carrie VanBuskirk
W2 Communications