BAE Systems helpt Ierland voorop te lopen met de eerste plug-in elektrische hybride aandrijfsystemen op openbare bussen

The Series-ER (Electric Range) systems will power Ireland’s fleet of up to 600 Enviro400ER hybrid buses. BAE Systems has supplied systems for the first 100 buses and will supply an additional 180 systems for buses next year. (Photo: Alexander Dennis Limited)

ROCHESTER, Engeland--()--BAE Systems, een wereldleider op het gebied van elektrische voortstuwing, heeft de eerste plug-in-geschikte elektrische hybride voortstuwingssystemen geleverd aan Alexander Dennis Limited, die nieuwe bussen aan Ierland levert. De Series-ER-systemen (Electric Range) zullen de Ierse vloot van maximaal 600 Enviro400ER hybride bussen aandrijven. BAE Systems heeft systemen geleverd voor de eerste 100 bussen en zal volgend jaar nog eens 180 systemen voor bussen leveren.

Het Series-ER-systeem bouwt voort op de meer dan 20 jaar innovatie en bewezen technologie van het bedrijf en drijft meer dan 13.000 bussen over de hele wereld aan. Die technologie wordt gebruikt in bussen in heel Europa, inclusief steden als Brighton, Londen, Namen en Parijs. De Ierse bussen zijn de eersten ter wereld die profiteren van de nieuwe plug-in technologie van het bedrijf.

Anthony DeAngelis, BAE Systems
Mobile: +1 603-714-3664