Moody's Analytics wint Climate Risk Award bij Chartis RiskTech100®

SAN FRANCISCO--()--Moody's Analytics heeft de categorie Climate Riskgewonnen in de Chartis RiskTech100® 2021, het eerste jaar dat deze categorie verscheen. Het is een van de tien prijzen voor Moody's Analytics die samengaat met de tweede plaats in het algemeen.

Het Analytics-aanbod van Moody helpt klanten eerst te identificeren of ze in hun portefeuilles zijn blootgesteld aan klimaatrisico's en vervolgens de impact van blootstelling aan verschillende klimaatrisicofactoren te kwantificeren.

"Het uitbreiden van onze klimaatrisico capaciteiten is een topprioriteit en we hebben er aanzienlijk in geïnvesteerd om dit te bereiken", zegt Dr. Jing Zhang, Managing Director en Global Head of Quantitative Research bij Moody's Analytics. "Ernstige klimaatgebeurtenissen in 2020 onderstrepen het belang en de urgentie voor marktdeelnemers om te begrijpen hoe klimaatverandering het risico en rendement van hun portefeuilles al beïnvloedt en zal blijven beïnvloeden."

JUSTIN BURSZTEIN
Moody’s Analytics Communications