• CEO Jean-Laurent Bonnafé en voorzitter Jean Lemierre gaven op 3 november opdracht om de Maltese rechtbank bij te wonen en te getuigen
  • BNP en zijn bazen zijn medeverdachten in een rechtszaak aangespannen door financier Jacob Agam wegens vermeende besmetting en vernietiging van activa
  • Het paar is opgeroepen om te getuigen tijdens hoorzittingen om de jurisdictie van het Maltese gerechtshof voor het hoofdproces vast te stellen
  • BNP-leiders zullen ook te maken krijgen met vragen over de vermeende betrokkenheid van de bank bij Electrogas, het Maltese energiebedrijf dat verwikkeld is in de Caruana Galizia-moordcontroverse.
  • In een verrassende ontwikkeling voor ‘s werelds 8e grootste bank, vaardigt de rechter dagvaardingen uit aan Bonnafe en Lemierre, na eerdere mislukkingen om de rechtbank bij te wonen
  • Gerechtelijk bevel waarschuwt het paar dat ze kunnen worden gearresteerd als ze de dagvaarding niet gehoorzamen

VALLETTA, Malta--()--

Vertical Group Holding: het leiderschap van BNP Paribas MOET naar Malta komen voor ondervraging in een zaak waarin wordt beweerd dat antisemitisme en corruptie worden aangevoerd, gerechtelijke regels, na uitgebreide juridische strijd over hun aanwezigheid

De CEO en voorzitter van BNP Paribas zijn veroordeeld om voor een Maltese rechtbank te verschijnen, waar ze worden geconfronteerd met vragen over de vermeende betrokkenheid van de Franse bank bij een zeer controversiële deal in Malta, en over ernstige vermeende ethische, juridische en professionele overtredingen bij de bank, maakt Vertical Group Holding vandaag bekend.

Media enquiries
Palatine Communications: Conal Walsh / Amy Murphy