Skilling expanderar globalt med FSA Seychellerna licens

Skilling, leverantör av online handelsplattform för valuta och CFD trading, expanderar globalt med FSA Seychellerna licens. (Graphic: Business Wire)

NICOSIA, Cypern--()--Skilling, leverantör av online handelsplattform för valuta och CFD trading, nådde ytterligare en betydande milstolpe i år med förvärvet av en licens från FSA Seychellerna som möjliggör global expansion.

Grundat 2016, Skilling förvärvade sin CySEC-licens 2018, vilket tillät dem att erbjuda handelstjänster inom EES, och fick sitt FCA UK Branch-tillstånd i januari 2020 för att fortsätta erbjuda tjänster i Storbritannien efter Brexit.

”Förvärvet av den prestigefyllda Seychellerna-licensen är en mycket viktig milstolpe för vår globala expansion. Sedan vi lanserade i Europa förra året har vi sett en hög efterfrågan för vår produkt. Vi har arbetat kontinuerligt under de senaste 12 månaderna för att göra vår handelsplattform ännu snabbare och vassare. Vi är nu redo mer än någonsin att erbjuda vår egenutvecklade handelsplattform - med konkurrenskraftig och transparent prissättning, extremt snabbt orderutförande och flerspråkigt stöd - till handlare från hela världen,” sa André Lavold, VD för Skilling Group. ”Skilling är väl positionerat för internationell tillväxt; och med Seychellerna-licensen kan våra kunder utanför Europa förvänta sig samma höga nivåer som Skilling har gett sina kunder i Europa.”

Seychelles Financial Services Authority (FSA) är tillsynsmyndigheten för finansiella tjänster utanför banksektorn i Seychellerna. Myndigheten, som inrättades enligt lagen om finansiella tjänster, 2013, ansvarar för licensiering, övervakning och utveckling av finansiella sektorer utanför banksektorn i Seychellerna genom ett stabilt juridisk regelverk.

"Vi har spännande tider framför oss, och både jag och teamet ser väldigt mycket fram emot detta", tillade Lavold.

Skilling (Seychelles) Ltd, är auktoriserat och reglerat av Financial Services Authority (FSA) under licens nr SD042 ("Företaget"). Svit 3, Global Village, Jivan's Complex, Mont Fleuri, Mahe, Seychellerna.

Pavel Spirin
marketing@skilling.com