Velodyne Lidar kondigt overeenkomst aan met TLD

Velodyne Lidar-sensoren verbeteren TLD’s autonome oplossingen voor luchthavens en industriële locaties

TLD uses Velodyne lidar sensors in production of its TractEasy® autonomous electric baggage tractor that enables a significant increase in productivity, efficiency and labor savings in airport and industrial operations. (Photo: Velodyne Lidar)

SAN JOSE, Californië--()--Velodyne Lidar, Inc. kondigde vandaag een driejarige overeenkomst aan met TLD, een wereldleider in grondondersteunende apparatuur. TLD gebruikt Velodyne lidar-sensoren bij de productie van zijn TractEasy® autonome elektrische bagagetractor die een aanzienlijke verhoging van de productiviteit, efficiëntie en arbeidsbesparingen bij luchthaven- en industriële activiteiten mogelijk maakt.

TLD zal zijn baanbrekende TractEasy-tractorenvloot uitbreiden met Velodyne’s ultramoderne sensoren voor veilige en efficiënte navigatie op wegen in verschillende weersomstandigheden. TractEasy is een emissievrije trekker die bagage en vracht van de luchthaventerminals naar de vliegtuiggebieden over de servicewegen overbrengt, zonder bestuurder. Het kan ook het transport van goederen over de grond afhandelen op industriële locaties en logistieke centra – zowel binnen als buiten. TractEasy kan tot 25 km / u rijden en heeft een maximale trekkracht van 25 ton.

“Velodyne’s hoog presterende sensoren helpen TractEasy navigeren en manoeuvreren in complexe en live ramp-omgevingen om vracht op een veilige, betrouwbare manier te vervoeren en vereist geen infrastructuurwijziging”, zegt Nicolas Verin, CEO TLD-Europe. “Velodyne’s lidar-oplossingen drijven onze tractoren aan om de productiviteit te verhogen en de operationele kosten bij de afhandeling van bagage op de luchthaven te verlagen.”

Press contact Velodyne Lidar, Inc.
Landis Communications Inc.
Sean Dowdall
velodyne@landispr.com

Press contact Velodyne Lidar, Inc.
Landis Communications Inc.
Sean Dowdall