MHPS: De meest efficiënte energiecentrale ter wereld is gesynchroniseerd met het net en werkt op volle belasting, vooruitlopend op schema

– T-Point 2-validatiefaciliteit beschikt over de verbeterde JAC-aandrijflijn –

• De faciliteit zal de prestaties en betrouwbaarheid van de 1650 ° C-klasse JAC-gasturbine valideren, de meest efficiënte zware gasturbine op de markt
  • Klaar om ‘s werelds eerste autonome centrale met een gecombineerde cyclus te worden, met MHPS-TOMONI®-suite van intelligente digitale oplossingen

T-Point 2 (Front side: T-Point 2, Back side: T-Point) (Photo: Business Wire)

YOKOHAMA, Japan--()--Mitsubishi Hitachi Power Systems, Ltd. (MHPS) is begonnen met de ingebruikname van T-Point 2, de nieuwe validatiefaciliteit van de energiecentrale met gecombineerde cyclus bij Takasago Works in Hyogo Prefecture, Japan. De faciliteit vervangt het iconische T-Point en zal de toonaangevende technologie van MHPS versnellen en een robuustere validatie van geavanceerde gasturbines (ACGT’s) mogelijk maken, zoals het 1650 ° C-klasse JAC-model en 1700 ° C-klasse ultrahoge temperatuur modellen. Net als zijn voorganger onderscheidt T-Point 2 zich als de enige faciliteit ter wereld die een volledige betrouwbaarheidsverificatie op lange termijn voor gasturbines uitvoert. Aangesloten op het eigenlijke elektriciteitsnet, is het de enige centrale in zijn soort ter wereld die functioneert als demonstrateur van technologie en als producent en leverancier van elektrische energie. Ook gehuisvest binnen Takasago Works zijn centra voor R & D, ontwerp, fabricage en kortdurende componenttesten.

PRESS CONTACT:
Mitsubishi Hitachi Power Systems, Ltd.
Naoya Kanamura, +81-(0)50-3779-4716
naoya_kanamura@mhps.com
Fax: +81-(0)45-200-7989

PRESS CONTACT:
Mitsubishi Hitachi Power Systems, Ltd.
Naoya Kanamura, +81-(0)50-3779-4716
naoya_kanamura@mhps.com