The Mary Kay FoundationSM en UT Southwestern gaan samen de strijd aan tegen kankers met wereldwijde impact op vrouwen

Het langdurige samenwerkingsverband zal een nieuw, internationaal beurzenprogramma introduceren dat wetenschappers over de hele wereld mogelijkheden biedt om grensverleggend kankeronderzoek te doen

The Mary Kay Foundation℠ has a long-standing partnership with UT Southwestern through a strong collaboration with Dr. Jerry W. Shay, cell biology professor at UT Southwestern and The Mary Kay Foundation℠ Distinguished Professorship honoree. (Photo: Mary Kay Inc.)

DALLAS--()--The Mary Kay FoundationSM, al decennia lang een leider in de strijd tegen kankers die vrouwen treffen, kondigde onlangs een schenking van $ 500.000 aan voor een baanbrekend, wereldwijd beurzenprogramma met jarenlange partner het UT Southwestern Medical Center. De nieuwe beurzen van één jaar zullen maximaal vijf internationale postdoctorale onderzoekers de mogelijkheid geven om geavanceerd kankeronderzoek te doen aan de wereldvermaarde UT Southwestern-faciliteit in Dallas en hen in staat stellen om hun onderzoeksactiviteiten voort te zetten in hun thuisland. Dit nieuwe beurzenprogramma ondersteunt de voortdurende toewijding van The Mary Kay Foundation aan het beëindigen van vrouw-gerelateerde kankers over de hele wereld en markeert de eerste mondiale stap van het kankeronderzoekprogramma van de Foundation.

„Mary Kay Ash, onze oprichtster, was zelf getuige van de impact van kanker op onze onafhankelijke schoonheidsconsultants, hun families en vrouwen wereldwijd,” zei Ryan Rogers, bestuurslid van The Mary Kay FoundationSM en kleinzoon van Mary Kay Ash. „Het werd haar missie om kankers die vrouwen treffen te elimineren. Onze uitgebreide samenwerking met UT Southwestern zal ons in staat stellen om dat levensreddende werk op een mondiale schaal voort te zetten.”

The Mary Kay FoundationSM heeft een langdurig samenwerkingsverband met UT Southwestern door een sterke collaboratie met Dr. Jerry W. Shay, professor in celbiologie aan UT Southwestern en ontvanger van The Mary Kay FoundationSM gedistingeerde professorschap. Dr. Shay heeft de afgelopen 22 jaar dienst gedaan als voorzitter van het wetenschappelijk evaluatiecomité voor The Mary Kay Foundation Innovative/Translational Cancer Research Grant Program in de VS en zal nu de rol op zich nemen van hoofdonderzoeker van het nieuwe, internationale beurzenprogramma.

„Internationale uitbreiding van het programma zal ons in staat stellen om ons te richten op kankers die vrouwen het zwaarste treffen,” zei Dr. Shay. „We zijn voornemens om een groep van toegewijde postdoctorale studenten van over de hele wereld te identificeren, hen uit te nodigen in Dallas en hen uit te rusten met alle instrumenten en hulpmiddelen die ze nodig hebben om hun baanbrekende onderzoek voort te zetten in ons uitstekende kankerlab. Hun werk zal een geweldige impact hebben op ons begrip en de behandeling van kankers wereldwijd.”

Sinds haar oprichting in 1996 heeft The Mary Kay FoundationSM de toewijding van Mary Kay Ash als pleitbezorgster voor vrouwen en haar visie voor een kankervrije wereld ondersteund. Tot op heden heeft The Mary Kay FoundationSM bijna $ 23 miljoen uitgereikt om het werk van 225 toponderzoekers op het gebied van vrouw-gerelateerde kanker door de VS de ondersteunen, met financiering van de zoektocht naar geneesmiddelen voor borst-, baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker.

„De strijd tegen kanker was een persoonlijk gevecht voor Mary Kay Ash,” zei Dr. Gildea, Chief Scientific Officer bij Mary Kay Inc. „En het is een persoonlijk gevecht voor ons. Ze zou trots geweest zijn dat we haar erfenis van het ondersteunen van vrouwen op een nog grotere schaal voortzetten.”

Over The Mary Kay Foundation℠

Gestuurd door de droom van Mary Kay Ash om de levens van vrouwen overal ter wereld te verrijken, werft en distribueert The Mary Kay FoundationSM fondsen om te investeren in baanbrekend kankeronderzoek om een geneesmiddel te vinden voor vrouw-gerelateerde kankers en om huiselijk geweld tegen vrouwen te stoppen. Sinds 1996 heeft The Mary Kay FoundationSM meer dan $ 78 miljoen bijgedragen aan organisaties die zijn afgestemd op haar tweezijdige missie. Daarnaast ondersteunt de Foundation bewustwordingsinitiatieven en community outreachprogramma’s en is zij pleitbezorgster voor wetgeving die vrouwen gezond en veilig stelt. Samen kunnen we de wereld beter maken voor vrouwen. Bezoek om meer te weten te komen over voorlichting, pleitbezorging en donaties, en om bij te dragen aan levensreddend werk om vrouwen te ondersteunen en te bekrachtigen marykayfoundation.org, vind ons op Facebook en Instagram, of volg ons op Twitter.

The Mary Kay Foundation
marykay.com/newsroom