SpeeDx krijgt toestemming van Health Canada voor ResistancePlus® MG-test

Test ondersteunt resistentiebegeleide therapie om antibioticaresistente soa’s te beheren

(Photo: Business Wire)

SYDNEY--()--SpeeDx Pty. Ltd. heeft vandaag aangekondigd dat ResistancePlus® MG is goedgekeurd door Health Canada en nu beschikbaar is voor verkoop in alle Canadese provincies (momenteel niet beschikbaar in de VS). De moleculaire diagnostische test detecteert de seksueel overdraagbare aandoening (STI) Mycoplasma genitalium, ook bekend als Mgen, samen met genetische markers gekoppeld aan antibioticaresistentie. Dit is de eerste commercieel beschikbare test in Canada die informatie over identificatie en therapeutische begeleiding combineert ter ondersteuning van door weerstand gestuurde therapie voor het beheer van Mgen.

Europe, Australia, New Zealand
Madeline O’Donoghue
madelineo@speedx.com.au

Rick Roose
roi.roose@gmail.com
+1.415.202.4445

Release Summary

Increased access to Mgen resistance test will provide more timely information to clinicians and support treatment decisions for improved patient care.

Europe, Australia, New Zealand
Madeline O’Donoghue