H.I.G. Capital verwerft een meerderheidsparticipatie in Metalprint

MILAAN--()--H.I.G. Europe, de Europese tak van H.I.G. Capital (“H.I.G.”), een toonaangevende wereldwijde private equity-investeringsonderneming met meer dan €27 miljard aan aandelenkapitaal onder beheer, kondigde vandaag aan dat een gelieerde onderneming de overname van een meerderheidsbelang in Metalprint, een van ‘s werelds grootste producenten van gesmede messing en aluminium industriële componenten, heeft voltooid.

Metalprint, opgericht in 1974 en gevestigd in Calcinato (Brescia, Italië), heeft zich aanzienlijk uitgebreid, gedreven door de groeiende vraag van de markt naar gesmede componenten en door de voortdurende inspanningen van het management voor de internationalisering en de modernisering van het bedrijf.

Raffaele Legnani
Managing Director