P&G en Tokyo 2020 kondigen het Podium Project aan – Erepodia die als eerste zijn gemaakt van gerecycled plastic voor de komende Olympische en Paralympische Spelen

CINCINNATI--()--Vandaag, in samenwerking met het Tokyo 2020 Organizing Committee en het Internationaal Olympisch Comité (IOC), kondigde Procter & Gamble (NYSE:PG) aan dat voor het eerst in de geschiedenis van de Olympische en Paralympische Spelen alle medaillepodia volledig uit gerecycled materiaal zullen worden gecreëerd – en dat de consumenten direct kunnen bijdragen.

Het Tokyo 2020 Podium Project gaat officieel van start op donderdag 13 juni, in het gastland Japan. Iedereen wordt uitgenodigd om hun plastic items, zoals shampoo- en afwasmiddelflessen, in te zamelen en naar de dichtstbijzijnde AEON Group-winkel, de belangrijkste Japanse winkelketen, te brengen voor recycling. Inzamelboxen voor afgedankte kunststof zullen worden geleverd in meer dan 2000 AEON Group locaties in het hele land, waaronder AEON, AEON Style en MaxValu. De retailer zal de kunststoffen vervolgens doorsturen naar P&G, die ook gebruik zal maken van gerecycled kunststofafval uit de oceaan om bij te dragen aan de creatie van de podia.

Jeannie Tharrington
513-945-4422