Takeda rapporteert resultaten over het boekjaar 2018 en geeft indicatie voor het boekjaar 2019

• Uitstekende resultaten in het boekjaar 2018, gedreven door de belangrijkste groeiproducten en een strikte Opex-discipline, waarbij Legacy Takeda de oorspronkelijke richtlijnen ruimschoots overtrof en de kosten voor de acquisitie van Shire absorbeerde
  • Sterke basis voor toekomstige groei met een evenwichtige portefeuille van 14 wereldwijde merken, een innovatieve R&D-motor voor een duurzame productpijplijn en een streven naar margeverhoging en het afbouwen van de schuldpositie

FY2018 reported results in detail and FY2019 forecast

OSAKA, Japan--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TOKYO:4502)(NYSE:TAK):

Jaarresultaten FY2018:

Legacy Takeda-onderliggende omzet + 5,3%; Geconsolideerde gerapporteerde omzet + 18,5%

• Onderliggende omzetgroei voor Legacy Takeda was met + 5,3% solide, dankzij belangrijke bijdragen van belangrijke groeiproducten zoals ENTYVIO (+ 34,8%) en NINLARO (+ 36,1%).
  • De geconsolideerde gerapporteerde omzet steeg met 18,5% tot 2.097,2 miljard yen. Dit was voornamelijk dankzij de opname van de resultaten van Legacy Shire vanaf 8 januari 2019, die werd gecompenseerd door de eenmalige negatieve impact van het toepassen van Takeda’s distributiekanaalbeleid op Legacy Shire-producten.

Takashi Okubo, +81-(0)3-3278-2306
takeda.ir.contact@takeda.com