19 bedrijven presenteren hun capaciteiten tijdens Blue Magic Belgium van GA-ASI

Lokale tech-bedrijven ondersteunen de ontwikkeling van de Belgische SkyGuardian

“We look forward to the opportunity to meet face-to-face with some of Belgium’s most innovative companies,” said Linden Blue, CEO, GA-ASI. “We’re committed to providing the best RPA to Belgian Defense and all NATO countries. To support that effort, we’re identifying and establishing relationships with companies across Belgium that can assist us.” (Photo: Business Wire)

SAN DIEGO--()--Negentien, in België gevestigde bedrijven zullen hun ideeën en geavanceerde mogelijkheden presenteren aan een panel van technische experts van GA-ASI, met als doel selectie voor de ondersteuning van de ontwikkeling van MQ-9B SkyGuardian Remotely Piloted Aircraft (RPA) voor België.

Dit outreach-evenement, “Blue Magic Belgium” genaamd, volgt op de goedkeuring van de Belgische regering om te onderhandelen over de aankoop van SkyGuardian van GA-ASI om te voldoen aan de RPA-vereisten van het land.

De 19 bedrijven worden in twee groepen verdeeld, waarbij de eerste groep de presentatie op 15 mei in Luik houdt en de tweede groep op 16 mei in Sint-Truiden. Het doel van de evenementen is het vergroten van het aantal Belgische technologiebedrijven dat onderzoek en ontwikkeling en innovatie kan bieden ter ondersteuning van GA-ASI.

“We kijken uit naar de mogelijkheid om persoonlijk kennis te maken met enkele van de meest innovatieve bedrijven in België”, aldus Linden Blue, CEO, GA-ASI. “We willen de Belgische Defensie en alle NAVO-landen de beste RPA leveren. Ter ondersteuning daarvan identificeren we en gaan we relaties aan met bedrijven in heel België die ons kunnen helpen.”

De bedrijven die op 15 en 16 mei deelnemen aan Blue Magic Belgium zijn: Aerosimulators, Airobot, Altran, ALX Systems, Any Shape, Arcadia Industries, Capual, Coexpair, Feronyl, Hexagon, KuLeuven, Mockel, MSC Software, Simtech, Sirris, Spacebel, Unifly, (UN)MANNED en VeroTech.

Over GA-ASI

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), een tak van General Atomics, is een toonaangevende ontwikkelaar en producent van bewezen, betrouwbare Remotely Piloted Aircraft (RPA) systemen, radarapparatuur, en elektro-optische en daaraan gerelateerde missiesystemen, waaronder de Predator® RPA serie en de Lynx® Multi-mode Radar. Met meer dan 5 miljoen vlieguren levert GA-ASI toestellen met een lang uithoudingsvermogen, geschikt voor multi-missies, met geïntegreerde sensor- en datalinksystemen die nodig zijn voor situatieanalyses en snelle interventies tijdens persistente vluchten. Het bedrijf produceert ook allerlei grondstations en software voor sensorcontrole/beeldanalyse, biedt pilotenopleidingen en ondersteuning, en ontwikkelt metamateriaal-antennes. Ga voor meer informatie naar www.ga-asi.com.

Predator en Lynx zijn geregistreerde handelsmerken van General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

Robert Walker
General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
ASI-MediaRelations@ga-asi.com

Robert Walker
General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
ASI-MediaRelations@ga-asi.com