Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa

BILLERICA, Mass., USA och LONDON, England--()--Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support.

”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.”

Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod System-systemet i hela Europa, har företaget etablerat ett välutbildat europeiskt team med över 100 anställda med omfattande kunskap och expertis inom diabetes på de europeiska marknaderna. Dessutom har Insulet nu kundtjänst dygnet runt och produktsupport för över 140 000 Podders över hela världen.

”Insulet har alltid varit angelägna om att sätta patienten i första rummet och direktverksamhet i Europa är ett stort steg framåt för alla Omnipod-användare”, sa professor Eric Renard, professor inom endokrinologi, Lapeyronie universitetssjukhus, Montpellier, France. ”Insulet tar på sig ett betydande långsiktigt åtagande gentemot diabetespatienterna i Europa och jag gläder mig åt att de planerar att införa nya innovationer på marknaden för de lokala europeiska kunderna.”

För mer information om Omnipod-systemet, se företagets Omnipod-webbsida.

Om Insulet Corporation:

Insulet Corporation (NASDAQ: PODD) med huvudkontor i Massachusetts är ett innovativt medicintekniskt företag som vill förenkla livet för människor med diabetes och andra sjukdomstillstånd genom bruk av Omnipod-produktplattformen. Omnipod Insulin Management System är ett unikt alternativ till traditionella insulinleveransmetoder. Med den enkla, bärbara utformningen ger en Pod för engångsbruk upp till tre dagars kontinuerlig insulintillförsel, utan att en nål behöver hanteras. Insulet lutar sig också mot den unika Pod-utformningen genom att skräddarsy sin Omnipod-teknologiplattform för tillförsel av andra subkutana läkemedel än insulin inom flera behandlingsområden. Insulet grundades år 2000 och i dag förlitar sig fler än 140 000 användare över hela världen på Insulets Omnipod Insulin Management System för att leva friare och enklare.

Den 1 juli 2018 startar Insulet direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod Insulin Management System i Europa, inklusive verksamhet inom försäljning, marknadsföring, utbildning och kundsupport. Detta gör det möjligt för Insulet att komma närmare diabetespatienterna och identifiera möjligheter för att långsiktigt stödja de europeiska kundernas behov, precis som Insulet gör i USA och Kanada.

Du hittar mer information på: www.insulet.com och www.myomnipod.com.

Framåtblickande uttalande:

Detta pressmeddelande kan innehålla framåtblickande uttalanden om Insulets förväntningar, föregripanden, avsikter, övertygelser eller framtidsstrategier. Dessa framåtblickande uttalanden bygger på företagets nuvarande förväntningar och övertygelser om framtida utveckling och deras potentiella effekter på Insulet. Det finns ingen garanti för att framtida utvecklingar som påverkar Insulet kommer att bli som de har förutspått. Dessa framåtblickande uttalanden innebär ett antal risker, osäkerheter (av vilka vissa är utanför företagets kontroll) eller andra antaganden som kan medföra att verkliga resultat eller prestanda skiljer sig väsentligt från dem som uttrycks eller underförstås av dessa framåtblickande uttalanden och andra risker och osäkerhetsfaktorer som beskrivs i företagets årsrapport enligt Form 10-K, som inlämnades till Securities and Exchange Commission den 22 februari 2018, i avsnittet ”Riskfaktorer” och i företagets andra ansökningar och registreringar som lämnats till Securities and Exchange Commission. Skulle en eller flera av dessa risker eller osäkerhetsfaktorer förverkligas eller om något av företagets antaganden visar sig vara felaktiga, kan de verkliga resultaten variera i väsentliga hänseenden från dem som läggs fram i dessa framåtblickande uttalanden. Insulet påtar sig inte någon förpliktelse att offentligt uppdatera eller revidera några framåtblickande uttalanden.

Insulet Corporation
Kontaktperson för Investor Relations och Corporate Communications:
Deborah R. Gordon, +1 978-600-7717
Vice President, Investor Relations och Corporate Communications
dgordon@insulet.com
Mediekontakt:
Dominic Hulton, +44 20 3941 5374
Vice President, Marketing, Europa
dhulton@insulet.com

Insulet Corporation
Kontaktperson för Investor Relations och Corporate Communications:
Deborah R. Gordon, +1 978-600-7717