Organisaties verspillen wereldwijd iedere 20 seconden 1 miljoen dollar

Nieuwe enquête laat zien dat bijna 10 procent van elke door bedrijven uitgegeven dollar verloren gaat door ineffectieve implementatie van bedrijfsstrategieën; wijst op belangrijke factoren voor zakelijk succes.

Organizations that undervalue project management report much higher project failure rates. (Graphic: Business Wire)

PHILADELPHIA--()--De Pulse of the Profession® van 2018, een internationale enquête van het Project Management Institute (PMI), onthult dat organisaties iedere twintig seconden wereldwijd collectief 1 miljoen dollar verspillen door ineffectieve implementatie van bedrijfsstrategieën, als gevolg van slechte bestuurlijke methodes. Dit komt neer op een jaarlijks bedrag van circa 2 biljoen dollar.

Het onderzoek toont aan dat organisaties gemiddel 9,9 procent van iedere dollar verspillen als gevolg van slechte projectafwikkeling. Bovendien behaalt bijna één op de drie (31 procent) projecten niet zijn doelstellingen, blijft 43 niet binnen budget en is bijna de helft (48 procent) niet op tijd klaar. Leidinggevenden lijken zich niet bewust van deze realiteit, want 85 procent gaf in de enquête aan te geloven dat zijn/haar organisatie wel degelijk effectief is bij projecten voor strategische resultaten. Deze factoren resulteren in kolossale financiële derving over de hele wereld, met een significant bredere macro-economische impact.

Project Management Institute
Rick Alcantara, 610-356-4600 x7030