Twee innovatieve Zwitserse EDOF IOLs voor behandeling grijze staar gelanceerd

Launch of EDEN and LUCIDIS, two new innovative intraocular lenses for the cataract surgery using advanced EDOF technology (Photo: SAV-IOL SA)

NEUCHATEL, Zwitserland--()--Het bedrijf Swiss Advanced Vision (SAV-IOL SA) heeft vandaag de lancering van LUCIDIS en EDEN aangekondigd: twee nieuwe implantaatlenzen voor de behandeling aan grijze staar. Beide lenzen steunen op de gepatenteerde technologie Instant Focus EDOF. Dankzij een vernieuwd concept maakt LUCIDIS twee belangrijke doorbraken voor de monofocale markt mogelijk: een verdere scherptediepte met een monofocale lens en de eerste betaalbare EDOF IOL. Dankzij zijn geavanceerde, lichtbrekende ontwerp maakt de lens een verdere dieptescherpte mogelijk. Bovendien bouwt SAV-IOL voort op het succes van de InFo-lens voor de multifocale markt: dankzij de gebruiksvriendelijke doordrukverpakking levert EDEN, een referentiepunt in het hybridesegment, blijvend goed zicht.

SAV-IOL SA
Jean-Baptiste Marceau