Samsung Bioepis en Takeda gaan strategische samenwerking aan voor ontwikkeling nieuwe biologische therapieën

Christopher Hansung Ko, President & CEO of Samsung Bioepis. (Photo: Business Wire)

INCHEON, Korea--()--Samsung Bioepis Co. is een strategische samenwerking aangegaan met Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE: 4502). De bedrijven werken samen aan de financiering en ontwikkeling van nieuwe biologische therapieën tegen ziekten waarvoor nog geen medicijn beschikbaar is. De twee bedrijven werken met onmiddellijke ingang aan het eerste kandidaat-product van het samenwerkingsprogramma, TAK-671, als beoogd medicijn tegen een ernstige, acute alvleesklierontsteking.

“De brede kennis en expertise van Takeda op vlak van medicijnontwikkeling maakt het bedrijf tot een ideale partner voor ons, nu we bij Samsung Bioepis een nieuwe fase ingaan”, zei Christopher Hansung Ko, president en CEO van Samsun Bioepis. “Vijf jaar geleden deden we onze intrede in de biofarmaceutische industrie, vastberaden om de toediening van therapieën te transformeren door verouderde processen te vervangen door innovatieve methoden. Samen met Takeda kijken we ernaar uit deze visie te verwezenlijken, door middel van versnelde ontwikkeling van effectieve therapieën voor patiënten die op dit moment geen reële behandelopties hebben.”

Media Contacts:
Samsung Bioepis