PSMF brengt internationale gemeenschap voor patiëntveiligheid bijeen voor halfjaarvergadering 2017 in Inova Center for Personalized Health

IRVINE, Calif.--()--De Patient Safety Movement Foundation (PSMF) heeft op zijn vijfde halfjaarvergadering meer dan honderd zorgverleners, ziekenhuisbestuurders, experts en voorvechters van patiëntveiligheid bijeengebracht om te spreken over actuele uitdagingen voor patiëntveiligheid en de verbetering van veiligheidsprogramma’s. De exclusief voor genodigden bestemde ‘werkvergadering’ is in samenwerking met het Inova Heart & Vascular Institute georganiseerd in het Inova Center for Personalized Health in Falls Church, Virginia.

Jade Perdue, senior beleidsanalist bij de Centers for Medicare & Medicaid Services, gaf de keynotepresentatie van de vergadering. Ze legde daarin uit hoe belangrijk het is dat patiënten en familieleden betrokken zijn en welke rol ze spelen binnen de campagne Partnerships for Patients (PFP). Tot op heden nemen duizenden ziekenhuizen in alle vijftig staten en Puerto Rico deel aan PFP. Andere sprekers besteedden aandacht aan de noodzaak van verhoogde transparantie, communicatie en de optimale probleemoplossing (CANDOR), het belang van ‘invloed’ en de cruciale rol van gegevens- en commitmentvalidatie.

Patient Safety Movement Foundation
Irene Paigah, 858-859-7001