MyKronoz ZeTime: Hybride smartwatch schrijft geschiedenis op het gebied van crowdfunding met een opbrengst van $5,3 miljoen op Kickstarter

Campagne wordt voortgezet op Indiegogo

Loading media player...

ZeTime

GENÈVE--()--In slechts 35 dagen heeft het Zwitserse merk MyKronoz geschiedenis geschreven op het gebied van crowdfunding: met een bedrag van $5,3 miljoen is het revolutionaire uurwerk ZeTime het meest gefinancierde project van een Europees bedrijf, alsmede de meest gefinancierde smartwatch aller tijden. Vooruitbestellingen voor de ZeTime worden nu voortgezet op Indiegogo. Met deze prestatie richt MyKronoz zich nu erop wereldwijd leider op de markt voor hybride smartwatches te worden.

Door de verkoop van meer dan 2 miljoen wearables sinds haar oprichting in 2013, dankzij de benadering van “smartwatches voor iedereen”, betaalbare prijzen, een brede verscheidenheid van modellen en trendy designs, heeft MyKronoz zich ontwikkeld tot een toonaangevende entiteit binnen Europa.

Het recente succes van haar crowdfundingcampagne bevestigt de stoutmoedige leiderschapsambitie van MyKronoz om de wereld buiten Europa te veroveren, met name in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië waar duizenden backers deze Zwitserse innovatie hebben ondersteund. MyKronoz is vastberaden haar expansie te versnellen via een netwerk van strategische retailpartners en haar wereldwijde marktaandeel te verhogen, zowel met ZeTime als met haar andere producten uit het productassortiment in de prijsklasse tussen $39 en $199.

Op dit moment biedt MyKronoz als eerste een smartwatch met mechanische wijzers boven een TFT-kleurentouchscreen. Deze baanbrekende techniek stelt ZeTime in staat het klassieke design van een traditioneel uurwerk te combineren met de meest geavanceerde functies van een smartwatch, zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit van materialen, waterbestendigheid en levensduur van de batterij.
Dankzij de door het bedrijf zelf ontwikkelde ‘Smart Movement’-technologie geven de wijzers zonder tussentijds opladen tot 30 dagen lang doorlopend de juiste tijd aan, aangepast aan de tijdzone van de gebruiker, en zodanig dat ze de zichtbaarheid van het scherm bij het lezen van berichten niet belemmeren.

Een combinatie van de beste Zwitserse horlogetechniek en technische expertise op het gebied van wearables

"We behalen dit succes binnen de context van een markt van wearables waar de adoptie door het grote publiek nog op gang moet komen. Daarom besloten we om een nieuwe dynamiek teweeg te brengen door de volmaakte hybride smartwatch te produceren, zonder compromissen. We hebben de beste elementen van Zwitsers design en horlogetechniek toegepast in een wearable. ZeTime is de belichaming van deze visie en weerspiegelt onze positie als baanbrekende pionier en geduchte uitdager van zowel de gevestigde horlogemakers als producenten van wearables.

Het enorme momentum van deze Kickstarter-campagne heeft ons nogmaals laten zien dat deze markt zeer de moeite waard is: zowel wat betreft het potentieel van hybride smartwatches, als de internationale groei van ons Zwitserse merk dankzij deze fantastische innovatie. We zijn ons zeer bewust van de ongelofelijke passie van onze backers, die vol ongeduld uitkijken naar ons product. Dit helpt ons door te gaan met het nastreven van onze ambitie om de toekomstige leider te worden op het gebied van deze nieuwe generatie van horloges,” aldus Boris Brault, CEO en oprichter van MyKronoz.

Achter dit baanbrekende succesverhaal gaan 26.828 backers schuil - een gemeenschap die een echte bijdrage heeft geleverd tot de gezamenlijke ontwikkeling van de ZeTime. Nadat in minder dan 24 uur 500% van het oorspronkelijke financieringsdoel was opgehaald via Kickstarter, vroeg MyKronoz degenen die een bijdrage hadden geleverd mee te denken over uitbreiding van de doelstellingen. De suggesties stroomden binnen, van “exclusieve Kickstarter-aanbiedingen” zoals een limited-edition met speciale gravering en “Kickstarter Green” koolstofvezel horlogebandje, tot meer veeleisende technische suggesties zoals de toepassing van saffierglas in plaats van het oorspronkelijke gorillaglas voor het beschermingsglas. In haar streven naar het produceren van de volmaakte en meest universele smartwatch, was MyKronoz niet alleen in staat deze suggesties te implementeren, maar ZeTime ook in een veelgevraagde “Petite” versie van 39 mm te produceren, zodat alle consumenten een model kunnen vinden dat bij hun pols past, hoe breed of smal ook.

De betrokkenheid van deze gemeenschap, die duidelijk blijkt uit de meer dan 8000 opmerkingen die alleen al op de voorpagina van de campagne zijn ingezonden, werd verder onderstreept tijdens de twee Kickstarter Live-uitzendingen: meer dan 3000 gelijktijdige gebruikers namen deel om kennis te maken en van gedachten te wisselen met de CEO, CPO en CMO van het bedrijf, en om close-ups te zien van prototypen van de producten.

MyKronoz is buitengewoon dankbaar voor de bijdrage van de Kickstarter-gemeenschap tot het succes van de ZeTime: dankzij het totaalbedrag van $5,3 miljoen heeft de campagne een solide plaats veroverd in de eregalerij van het platform.

De Zwitserse uitdager gaat echter nog verder. Vooruitbestellingen kunnen nu worden geplaatst via Indiegogo voor een prijs vanaf $149, met een flinke korting op de toekomstige winkelprijs van $199,90 (levering in oktober voor de Regular-versie, december voor de Petite-versie). Het is dus nog niet te laat voor diegenen die de Kickstarter hebben gemist om onderdeel te zijn van deze smartwatchrevolutie.

ZeTime slecht technologische barrières en is een elegante dagelijkse metgezel

De ZeTime is een klassieke versie van draagbare technologie en beschikt over een gestroomlijnde roestvrijstalen horlogekast verkrijgbaar in twee maten (44 mm en 39 mm) geïnspireerd door het mooiste Zwitserse ontwerp, naast een verscheidenheid aan verwisselbare digitale wijzerplaten en horlogebandjes, gemaakt voor elke stijl.
De ZeTime is gereed voor actie met een 3-assige accelerometer en een optische hartslagsensor om activiteiten en slaap te volgen. Met waterdichte prestaties (tot 30 meter diepte) biedt de ZeTime de kwaliteit en veelzijdigheid die wordt verwacht van traditionele hoogwaardige horloges, tegen een veel lagere prijs.

De ZeTime behoort tot het snelgroeiende segment van hybride smartwatches, die op het eerste gezicht lijken op en functioneren als traditionele analoge horloges, maar daarnaast zijn voorzien van intelligente voorzieningen als activiteitentracking, hartslagmeter en meldingen. Hybride smartwatches waren in 2016 goed voor een aandeel van 7% van de omzet van smartwatches. Marktonderzoeksbureau Counterpoint Technology voorspelt dat het aandeel van hybride smartwatches in 2017 zal stijgen tot 12%, met een verdubbeling van de omzet tot US$ 1 miljard.

Zowel horlogemakers in het luxe traditionele segment als fabrikanten van wearables houden zich bezig met de ontwikkeling van hybride modellen. Met de ZeTime is MyKronoz echter de eerste fabrikant die een gat in een TFT-kleurentouchscreen maakt voor mechanisch bewegende wijzers.

Productspecificaties

Bluetooth     BLE 4.2
Afmetingen (diameter/dikte)     ZeTime Regular: 44 mm x 12,8 mm

ZeTime Petite: 39 mm x 12,6 mm

Materiaal en kleuren     Roestvrijstalen horlogekast verkrijgbaar in zilver, zwart, titanium, rosé goud en geelgoud
Breedte van bandje en afwerkingen van horloge     22 mm / 20 mm; silicium, leer, koolstofvezel, jean, NAVO, metaal en meer, in meerdere kleuren
Type batterij     ZeTime Regular: Li-ion 200 mAh

ZeTime Petite: Li-ion 180 mAh (voorlopig)

Schermgrootte en -resolutie     ZeTime Regular: 1,22”; 240 x 240 pixels

ZeTime Petite: 1,05”; 240 x 240 pixels

Type scherm     TFT (kleurentouchscreen met gat)
Sensoren     3-assige accelerometer en optische HR-sensor
Oplaadsysteem     Opladen via contact
Waterbestendigheid     30 m
OS-compatibiliteitsvereisten     Android 4.3 of iOS 8 en hoger, ondersteunt Bluetooth 4.1 BLE

ZeTime-informatiepakket voor de pers
Kickstarter-campagne
Indiegogo-campagne

Over MyKronoz:
MyKronoz, opgericht in januari 2013, is een Zwitsers bedrijf, gevestigd in Genève, dat wearables ontwerpt en ontwikkelt die zijn bedoeld om een bijdrage te leveren aan een steeds meer mobiele, verbonden en digitale lifestyle. MyKronoz streeft ernaar de mobiele gebruikersbeleving uit te breiden en te veraangenamen door middel van stijlvolle, intuïtieve en functionele technische accessoires. MyKronoz is momenteel vertegenwoordigd in 40 landen en wordt verkocht door grote detailhandelaren en partners wereldwijd: Orange, Auchan, Carrefour, Best Buy, Walmart, Yodobashi en HMV. MyKronoz biedt een volledig assortiment van apparaten met communicatiefunctionaliteit binnen 4 productcategorieën: activiteitentrackers, smartwatches, hybride smartwatches en polstelefoons. Het doel van MyKronoz is te voldoen aan de behoeften en wensen van 's wereld meest uiteenlopende gebruikerstypen met een uniek DNA waarin mobiele techniek en mode zijn verweven, dankzij volledige compatibiliteit met iOS, Android en Windows Phone en een betaalbare prijs.
Zie www.mykronoz.com voor meer informatie of volg @mykronoz op Twitter.

Pers:
MyKronoz