PSE, NIZO openen Centre of Excellence voor product- en procesmodellering van voeding

LONDEN--()--Process Systems Enterprise (PSE), een bedrijf in geavanceerde procesmodellering, en NIZO, wereldwijd toonaangevend in uitbesteed onderzoek naar voedsel en voeding, hebben op het Advanced Process Modelling Forum aangekondigd een Centre of Excellence (CoE) voor voedingsproducten en procesmodellering.

Het CoE combineert op één locatie instrumenten voor mechanistische productmodellering en procesmodellering, met toonaangevende technieken voor de karakterisering van voedingsmiddelen en semi-industriële faciliteiten voor pilottesten op schaal. Het centrum slaagt daarin door de expertise, testfaciliteiten en ervaring in kenschetsing van voedingsmiddelen te combineren met het modelleringsplatform gPROMS en de modelreeksen van PSE.

PSE:
Kate Burness