KDDI: datacenter TELEHOUSE OSAKA 2 levert directe verbindingen met JPIX, de grootste exploitant van internet exchanges van Japan

Conceptual diagram of TELEHOUSE Interconnect (Graphic: Business Wire)

TOKIO & OSAKA, Japan--()--KDDI CORPORATION (TOKYO:9433) (KDDI) en Japan Internet Exchange Co., Ltd. (JPIX) zijn akkoord over de installatie van een verbindingspunt van JPIX binnen het datacenter TELEHOUSE OSAKA 2, dat wordt beheerd door KDDI in Osaka. De twee bedrijven verlenen vanaf 24 april 2017 internet-exchangediensten vanuit de nieuwe vestiging van JPIX in het zakendistrict Kyobashi in Osaka.

De samenwerking is opgezet om te voldoen aan de groeiende vraag naar internet exchanges (IX) en co-locatie in Osaka. Dankzij de krachtenbundeling hebben klanten van TELEHOUSE OSAKA 2 beschikking over de capaciteiten van KDDI om te voldoen aan een grote vraag. Ze zijn tegelijkertijd in staat solide verbindingen te leggen met het netwerk van KDDI en met JPIX’ geheel aan connecties met lage latency, waardoor klanten de mogelijkheid hebben hun activiteiten uit te breiden.

KDDI
Public Relations Department