PPG verlaagt emissies, afval en energieverbruik in 2016

PPG rapporteert over zijn voortgang met betrekking tot de ingezette duurzaamheidsdoelstellingen voor 2020

PITTSBURGH--()--PPG (NYSE:PPG) heeft vandaag gemeld dat het zijn doelen voor de emissieverlaging van broeikasgassen en de vermindering van afval vier jaar vóór het streefjaar 2020 reeds heeft behaald. PPG kondigde dit aan bij de publicatie van het Corporate Sustainability Report 2016, waarin de voortgang van PPG met betrekking tot zijn duurzaamheidsdoelen 2020 nauwkeurig beschreven wordt. Het rapport is beschikbaar op sustainability.ppg.com.

De broeikasgasemissies daalden in 2016 met 29 procent ten opzichte van 2012, terwijl de totale hoeveelheid afval gedurende deze zelfde periode met 11 procent daalde. PPG heeft een aantal procesverbeteringen doorgevoerd om deze doelen te bereiken. Het bedrijf is tevens verdergegaan met de transformatie van zijn bedrijfsportfolio om zich te richten op verf, coatings en specifieke grondstoffen en materialen. In 2016 heeft PPG onder andere zijn vlakglas- en Europese glasvezelbedrijven verkocht, en heeft het ook zijn belang in twee Aziatische joint ventures voor glasvezel van de hand gedaan.

“PPG heeft in 2016 enorme vooruitgang geboekt in het verlagen van emissies, afval en energieverbruik omdat we ons blijven richten op een duurzame bedrijfsvoering,” aldus Mark Cancilla, PPG’s Vice-President Environment, Health and Safety. “Onze doelen op het gebied van duurzaamheid zijn het uitgangspunt voor het stimuleren van voortdurende verbeteringen. Wij blijven onze doelen voor 2020 voortdurend evalueren om ervoor te zorgen dat ze representatief zijn voor de mogelijkheden en kansen die er zijn op gebied van duurzaamheid binnen onze activiteiten en productportfolio.”

Naast de verlaging van de emissie van broeikasgassen en afvalverwijdering, heeft het bedrijf in 2016 het volgende bereikt:

• 31 procent van de omzet komt uit duurzame producten, een stijging van 55 procent ten opzichte van 2012;
  • 36 procent daling van het energieverbruik sinds 2012;
  • 11 procent verlaging in het aantal incidenten met gelekte vloeistoffen en vrijgekomen stoffen;
  • een ongevallen- en ziektepercentage van 0,31%, het laagste in de geschiedenis van PPG;
  • Wellness-programma's opgezet bij 73 procent van de vestigingen met 50 of meer medewerkers;
  • PPG Community Engagement Framework geïmplementeerd bij 70 procent van de vestigingen;
  • Bijna $ 10 miljoen gedoneerd aan liefdadigheidsinstellingen; en
  • Wereldwijd meer dan 40 COLORFUL COMMUNITIES™-projecten voltooid, op een totaal van bijna 60 voltooide projecten sinds het programma in mei 2015 is gestart.

Meer informatie over de doelen en resultaten van PPG in 2016 zijn beschikbaar in het Corporate Sustainability Report 2016.

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD™

Bij PPG (NYSE:PPG), werken we elke dag aan het ontwikkelen en leveren van de verven, coatings en materialen waarop onze klanten al meer dan 130 jaar vertrouwen. Met behulp van toewijding en creativiteit lossen we de grootste uitdagingen van onze klanten op, waarbij we nauw samenwerken om de juiste koers uit te stippelen. Ons hoofdkantoor staat in Pittsburgh, maar we werken en innoveren in meer dan 70 landen en rapporteerden een netto-omzet van $ 14,8 miljard in 2016. Wij bedienen klanten in de markten bouw, consumentenproducten, industrie en transport, en aftermarkets. Ga voor meer informatie naar www.ppg.com

We protect and beautify the world, Colorful Communities en het PPG Logo zijn handelsmerken en geregistreerde handelsmerken van PPG Industries Ohio, Inc.

PPG-contactpersoon voor de media:
Mark Silvey, +1-412-434-3046
silvey@ppg.com
sustainability.ppg.com

PPG-contactpersoon voor de media:
Mark Silvey, +1-412-434-3046
silvey@ppg.com