Immuunprofilering van tumoren: HISTALIM lanceert HISTOPROFILE

MONTPELLIER, Frankrijk--()--Nieuwe klinische gegevens onderschrijven het belang van patiënt-stratificatie bij de ontwikkeling van immuuntherapieën tegen kanker. Zo bewijst het succes van Mercks longkankermedicijn Keytruda (Pembrolizumab, anti-PDL-1) bijvoorbeeld dat de screening van patiënten op basis van overmatige expressie van de ligand in het therapeutische doelwit een succesvolle strategie is voor immuno-oncologie.

Hoewel het nut van gepersonaliseerde medicijnen tegen kanker boven iedere twijfel is verheven, dient men er rekening mee te houden dat hernieuwde activering van het immuunsysteem tegen tumoren gepaard gaat met subtiele en complexe mechanismen. Die kunnen efficiënter worden als gelijktijdig meerdere trajecten worden geactiveerd. Veel onderzoekers in immuno-oncologie die verschillende therapieën combineren tegen afzonderlijke targets delen deze opvatting.

HISTALIM:
Press contact: