EHL behaalt hoogste score voor inzetbaarheid van afgestudeerden op nieuwe QS-ranglijst

EHL has most employable hospitality students in the world (Photo: Business Wire)

LAUSANNE, Zwitserland--()--Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) heeft in een enquête onder werkgevers een score van 100% behaalt voor de QS World University-ranglijst 2017 wat betreft de reputatie van afgestudeerden. Op de ranglijst voor Hospitality & Leisure Management Universities, behaalde EHL de 2e plaats wereldwijd, achter University of Nevada. De ranglijsten zijn gebaseerd op academische reputatie, reputatie onder werkgevers en onderzoeksimpact.

De meest recente ranglijsten bevestigen de centrale rol van Zwitserland binnen de horecasector, met 3 horecamanagementopleidingen in de top 10, aangevoerd door EHL met haar consistent uitzonderlijke prestaties in de praktijk.

Michel Rochat, CEO van de EHL Group reageerde als volgt op het nieuws: “Dat we de hoogst genoteerde horeca-universiteit buiten de VS zijn, is een grote eer en welkome erkenning van onze nimmer afhoudende inzet om een voortrekkersrol te vervullen voor de Zwitserse horeca.” “Daarnaast gaan mijn felicitaties uit naar onze vrienden in de naburige Zwitserse horecamanagementopleidingen die uitstekend hebben gepresteerd op de nieuwste ranglijst. Gezonde concurrentie is een belangrijke motor achter ons succes en achter het vermogen van de horecasector als geheel om innovatief en relevant te blijven,” vervolgde hij.

EHL besteedt veel aandacht aan de voortdurende ontwikkeling van haar academische programma's, met nieuwe diplomaopleidingen en online programma's en aan de versteviging van de banden met de sector, om studenten de beste carrièremogelijkheden te bieden, hetgeen wel blijkt uit het feit dat meer dan 95% van de jonge afgestudeerden een baan vinden. De uitstekende score van EHL op de nieuwste QS-wereldranglijst is opnieuw een indicatie van het vermogen van de school om te groeien en nieuwe wegen in te slaan, zonder concessies te doen aan haar identiteit en hoge normen.

Over Ecole hôtelière de Lausanne (EHL)

Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) is een ambassadeur voor de traditionele Zwitserse gastvrijheid en is sinds 1893 een pionier in gastvrijheidsonderwijs. Het heeft een unieke professionele gemeenschap van 25.000 gastvrijheidsmanagers gecreëerd en geïnspireerd die verenigd worden door de waarden en het erfgoed van EHL.

EHL biedt vijf academische programma's; een Bachelor, een Master of Science, een MBA, een Executive MBA en een Master Class. Het academische portfolio is ontwikkeld om aan te sluiten op de behoeften van zowel de sector als de studenten, en biedt een brede verscheidenheid van opties die een EHL-opleiding flexibel en toegankelijk maken voor jonge talenten van over de hele wereld.

EHL wordt vaak genoemd als de beste hotelmanagementschool ter wereld en biedt opleidingen op universitair niveau aan 2685 enthousiaste en getalenteerde studenten van 106 verschillende nationaliteiten. EHL is lid van EHL Holding SA, een groep die zich inzet voor horecamanagementopleidingen.

Voor meer informatie kunt u terecht op onze website of kunt u ons volgen op twitter via @EHLnews

Ecole hôtelière de Lausanne
Sherif Mamdouh, +41 21 785 10 53