Patient Safety Movement maakt winnaars Innovation Award bekend op jaarlijkse top

DANA POINT, Calif.--()--De winnaars van de Innovation Awards van dit jaar zijn bekendgemaakt op de vijfde editie van de World Patient Safety, Science & Technology Summit. De jaarlijkse top bracht honderden medisch professionals, ziekenhuisbestuurders, toplieden uit de medisch-technologische sector en voorvechters van patiëntbelangen bijeen. Zij bespraken samen de uitdagingen binnen de sector en innovatieve processen en procedures die bijdragen aan de strijd tegen de 200 duizend vermijdbare overlijdensgevallen die jaarlijks in Amerikaanse ziekenhuizen voorkomen, en miljoenen vermijdbare doden wereldwijd.

De drie winnaars van de Innovation Awards 2016 zijn geselecteerd uit honderd innovatieve producten en processen die zijn ingediend door uitvinders en ondernemers. Zij richten zich allemaal op het uitbannen van vermijdbare overlijdensgevallen. De winnaar van de eerste prijs van 50.000 is ReavillMED LLC, wegens zijn procedure waarbij een centraal infuus wordt gebruikt. De tweede prijs van 25.000 dollar is voor eBroselow LLC voor SafeDose Scan. De derde prijs van 10.000 is uitgereikt aan WISER Systems LLC, voor de Systematic Expert Risk Assessment of Suicide (SERAS™).

Patient Safety Movement Foundation
Irene Paigah, 858-859-7001