CardioMEMS HF System van St. Jude Medical in Europese richtlijn voor hartpatiënten

The CardioMEMS HF System uses a miniaturized, wireless monitoring sensor that is implanted in the pulmonary artery. (Photo: Business Wire)

ST. PAUL, Minn.--()--St. Jude Medical, Inc., internationaal producent van medische apparatuur, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn CardioMEMS  HF System is opgenomen in de richtlijn van de European Society of Cardiology (ESC) als een gericht middel voor therapie en controle van hartpatiënten. De nieuwe richtlijn voor diagnose en behandeling van acuut en chronisch hartfalen bevat voor het eerst het CardioMEMS HF System voor controle van de druk in het longslagader.

Voor deze klasse IIb-aanbeveling van CardioMEMS HF binnen de in de richtlijn aangewezen therapie voor hartpatiënten zijn robuuste data van het CHAMPION-onderzoek gebruikt.

St. Jude Medical, Inc.
J.C. Weigelt, 651-756-4347