Axeltis, Fund Chanel en MFEX op podium van FPG Awards 2015 in Parijs

FGP Awards Ceremony 2015 - Paris 21 January 2016 (Photo: Jean-Pierre Ruelle)

LUXEMBURG--()--De tweede editie van de FPG Awards, de belangrijkste Europese prijs voor de beste vermogensverdelingplatforms, vond op donderdag 21 januari plaats in Parijs. Gedurende bijzondere avond aan de Seine reikte de Fund Platform Group in het bijzijn van honderd mensen elf prijzen uit aan de zeven winnaars van dit jaar.

FPG lanceerde de prijzen in 2014 om grote spelers uit de sector te motiveren tot continue concurrentie ter verbetering van hun dienstverlening. De bijeenkomst van belangrijke spelers uit de sector gaf de FPG ook de gelegenheid zijn jaarrapport over vermogensverdeling te presenteren.

De vermogensverdelingplatforms werden beoordeeld op basis van criteria die in een vragenlijst stonden, die werd verdeeld onder grote klanten en branchegenoten (vermogensbeheerders, institutionele beleggers, transactieagenten en vermogensverdelers. Zeven winnaars verdeelden de elf FPG Awards. De grootste winnaar is Axeltis, dat de respondenten het vaakst als uitmuntend aanmerkten (21). Fund Channel kreeg negentien keer het predicaat van uitmuntendheid en werd tweede. Het Zweedse MFEX eindigde op de derde plek (dertien keer uitmuntend).

Takaneo Consulting
Patrick Lesage, tel. +352-27-91-92-92-201