ERYTECH vraagt handelsvergunning voor GRASPA tegen acute lymfoblastische leukemie aan

LYON, France--()--ERYTECH Pharma, het Franse biofarmaceutische bedrijf dat innovatieve behandelingen van acute leukemie en andere kankersoorten door middel van ‘uithongering’ van tumoren ontwikkelt, heeft een bij het Europees Geneesmiddelenbureau een vergunning aangevraagd voor het in handel brengen van ERY-ASP (GRASPA®). Dit medicijn is ontwikkeld voor de behandeling van acute lymfoblastische leukemie.

De vergunningaanvraag voor GRASPA, dat centraal staat binnen het productaanbod van ERYTECH, steunt op positieve resultaten van het cruciale tweede- en derdefaseonderzoek GRASPALL 2009-06. Dit onderzoek werd gedaan bij kinderen en volwassen bij wie acute lymfoblastische leukemie was teruggekeerd.

ERYTECH
Gil Beyen, +33 4 78 74 44 38