Optische lichtstarters voor leds van Soraa uitgeroepen tot Lichtbron van het Jaar

AR111- en MR16-ledlampen ook eervol vermeld in prestigieuze prijzencompetitie

Soraa's LED Optical Light Engine was named Light Source of the Year at the prestigious Lighting Design Awards 2015. (Photo: Business Wire)

FREMONT, Californië--()--Soraa, de wereldleider in GaN on GaN™ LED-technologie, heeft vandaag aangekondigd dat zijn optische lichtstarter voor leds op de prestigieuze Lighting Design Awards 2015 is uitgeroepen tot Lichtbron van het Jaar. Naast deze uitstekende prestatie ontvingen zowel de AR111-ledlampen met SNAP-systeem als de MR16-ledlampen met constante stroomsterkte een 'eervolle vermelding' in dezelfde categorie. Deze erkenning wordt gevoegd bij een groot aantal andere onderscheidingen die Soraa in de afgelopen 12 maanden heeft ontvangen, waaronder de Sapphire Awards van LEDs Magazine, de Product Innovation Awards (PIA) van Architectural SSL Magazine en de Red Dot Awards 2014.

“Om alleen al te worden genomineerd in één van deze categorieën is een prestatie op zich, dus het feit dat Soraa niet voor één, maar voor drie producten werd genomineerd voor 'Lichtbron van het Jaar' is echt een uitzonderlijke prestatie,” aldus Nick Farraway, Senior VP International Sales & Marketing. “Toen de optische lichtstarter voor leds werd uitgeroepen tot winnaar van de categorie was ik enthousiast, maar niet verrast. Fabrikanten van armaturen hebben gevraagd om een compacte, krachtige, hoogwaardige lichtstarter, en onze GaN on GaN™-LED-technologie met volledig zichtbaar spectrum heeft dat helemaal waargemaakt.”

De Lighting Design Awards werden gehouden in het London Hilton on Park Lane en worden algemeen beschouwd als een van de meest vooraanstaande architecturale verlichtingscompetities in het jaar. Dit jaar waren meer dan 700 ontwerpers, architecten en leveranciers aanwezig op het gala-evenement om de prestaties en innovaties van de lichtontwerpgemeenschap te vieren. In het panel van juryleden zaten 28 professionals afkomstig uit alle hoeken en gaten van de technische en leveringsketen, met onder andere ingenieurs, ontwerpers, bestekschrijvers, verkopers en zelfs journalisten.

Nu armatuurfabrikanten de GaN on GaN™-LED-technologie met volledig zichtbaar spectrum van Soraa kunnen gebruiken, zorgen de optische lichtmotoren voor glans in de verlichting. De kleine, eenvoudige serie lichtstarters is voorzien van een optisch ontwerp dat zorgt voor een onberispelijke lichtbundel en gelijkmatige straalranden die kunnen worden aangepast aan het SNAP-systeem van het bedrijf. De optische lichtstarters zijn ontworpen voor een naadloze integratie van armaturen en zijn compatibel met een breed scala van led-drivers die voldoen aan de industriestandaard en ze zijn perfect voor gebruik in gesloten, niet-geventileerde armaturen voor gebruik binnens- en buitenshuis.

De optische lichtstarters zijn verkrijgbaar in drie maten 11, 16, 30 (of diameters van 1,5" - 37 mm, 2" - 50 mm en 4" - 100 mm); lumenvermogens van 500 of 1000 (in 95 CRI); straalhoeken van 9 en 10 graden, 25 graden en 36 graden; kleurtemperaturen van 2700 K, 3000 K, 4000 K en 5000 K; en met een optioneel koellichaam.

Klik hier voor de volledige lijst met winnaars van de Lighting Design Awards 2015. Voor meer informatie over de optische lichtstarter voor leds van Soraa, evenals het volledige assortiment MR16-, PAR30-, PAR38- en AR111-LED-lampen van Soraa, gaat u naar: www.soraa.com.

Over Soraa

Soraa heeft baanbrekend werk verricht op het gebied van ledlampen gemaakt van zuivere galliumnitridesubstraten (GaN on GaN™) en heeft daardoor gewone verlichting buitengewoon helder en efficiënt gemaakt. De GaN on GaN™-ledlampen van Soraa met volledige spectrum geven in vergelijking met lampen met leds die zijn gemaakt van niet-natuurlijke substraten kleuren superieur weer en stralen aanmerkelijk beter. Soraa is opgericht in 2008 en gevestigd in Fremont (Californië) waar het bedrijf in zijn uiterst geavanceerde fabriek zijn GaN on GaN™-leds produceert. Voor meer informatie gaat u naar www.soraa.com en volgt u het bedrijf op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Soraa voor de media:
Makovsky