'Dierentuin van licht' na donatie van 110 zonne-energielantaarns aan Indonesisch dorp

Children read a book with a solar lantern. (Photo: Business Wire)

SONE VILLAGE, Indonesia--()--Panasonic heeft 110 zonne-energielantaarns en bijpassende lampenkappen gedoneerd aan het dorp Sone, in het Indonesische West-Timor, dat geen toegang tot elektriciteit heeft. De lantaarns zijn versierd met uitgesneden silhouetten van dieren, die zijn ingestuurd ter gelegenheid van de internationale ontwerpwedstrijd Cut Out the Darkness. Dorpsbewoners genoten in het bijzonder van het moment dat alle lampen tegelijk werden aangestoken, waardoor voor hun ogen een dierentuin van licht opdoemde.

De donatie was een onderdeel van Panasonics 100 Thousand Solar Lanterns Project, waarvoor het bedrijf in totaal honderdduizend zonne-energielantaarns doneert aan gemeenschappen die niet zijn aangesloten aan het elektriciteitsnetwerk. Panasonic wil in 2018 alle honderdduizend lampen hebben gedoneerd, omdat het elektronicabedrijf in dat jaar zijn honderdste verjaardag viert.

COTD Project Office: info-cotd@hit-bits.com
Panasonic Corporation