Ascom lanceert nieuwe oplossing voor geïntegreerde intelligente werkstromen in de zorg – de Ascom Myco smartphone

Ascom Myco is een nieuwe smartphone die speciaal ontwikkeld is voor de gezondheidszorg. Samen met Ascom Unite middleware, verpleegoproepsystemen en apps van derden is de Ascom Myco een belangrijke factor om de vergelijking tussen beperkte middelen en hoge eisen aan de kwaliteit van zorg kloppend te maken.

Loading media player...

Video in English Ascom Myco, developed for increased patient safety and satisfaction

GÖTEBORG/Zweden--()--Ascom Wireless Solutions, een wereldwijde aanbieder van missiekritische communicatiesystemen, heeft de lancering bekendgemaakt van zijn baanbrekende mobiele toestel, de Ascom Myco. Het combineert de functionaliteit van een smartphone met een reeks eigenschappen die speciaal ontwikkeld zijn voor de gezondheidszorg, met de nadruk op communicatie van verpleegkundigen en efficiënt beheer van klinische werkstromen.

Robuust, betrouwbaar en duurzaam

De Ascom Myco beschikt over alle standaardkenmerken van een smartphone, zoals een touchscreen, 3G en Wi-Fi, maar heeft bovendien een robuust design, dat hem niet alleen bestand maakt tegen stoten en vallen, maar ook tegen vocht en stof, in verband met de hygiëne. Hij heeft een lange batterijduur en bovendien kan de batterij snel verwisseld worden, zodat de telefoon steeds bruikbaar blijft, zonder wachttijd voor het opladen. Het formaat en gewicht zijn geoptimaliseerd, zodat hij met één hand bediend kan worden en de verpleegkundige hem gemakkelijk mee kan nemen tijdens lange diensten.

Dankzij het scala van communicatiemogelijkheden is het echt een baanbrekend product. Ascoms lange ervaring met voice over WiFi resulteert in uitstekende VoWiFi-prestaties. Een barcodelezer die geschikt is voor de technologie van nu en van de toekomst, maakt patiënt- en geneesmiddelidentificatie mogelijk, wat de veiligheid vergroot. Een ander kenmerk is de mogelijkheid om in het unieke display aan de bovenkant door de berichten te scrollen, terwijl een gekleurde LED de prioriteit aangeeft.

Geïntegreerde intelligente werkstromen binnen handbereik

De integratiesoftware, Ascom Unite, kan worden aangesloten op ziekenhuisinformatiesystemen, patiëntmonitoren en verpleegoproepsystemen. Het ontwerp van de gebruikersinterface is gebruiksvriendelijk en patiëntgericht. Verpleegkundigen kunnen via een handige ‘drag-&-drop’-functie worden toegewezen aan patiënten op hun eigen toestel, waarna ze toegang hebben tot patiëntendossiers en labuitslagen en automatisch berichten, waarschuwingen en alarmmeldingen krijgen voor de toegewezen patiënten.

Met de interface kunnen alarmen gemakkelijk worden gefilterd, doorgestuurd en geëscaleerd, waardoor de druk op de verpleegkundigen afneemt. Zelfs met het toestel in zijn of haar borstzakje kan de verpleegkundige op het display aan de bovenkant de informatie aflezen, zoals het type waarschuwing of alarm, de ernst ervan en om welke patiënt het gaat.

Specifiek ontworpen voor klinische werkstromen en de gezondheidszorg

Claes Ödman, General Manager, Ascom Wireless Solutions, zegt hierover: 'Onze visie bij het ontwikkelen van de Ascom Myco was verpleegkundigen de kans te bieden om meer tijd met hun patiënten door te brengen en zo de patiëntveiligheid en -tevredenheid te vergroten. Om dit te realiseren, lag onze focus op drie belangrijke gebieden: de alarmmoeheid verminderen, de informatie op het point-of-care mobiliseren en klinische werkstromen verbeteren. Met gepaste trots kan ik zeggen dat we in alle drie gebieden een heel eind gekomen zijn. Door samen te werken met zorginstellingen, verpleegkundigen te 'schaduwen' tijdens hun diensten en gebruikersgerichte ontwerpmethodes toe te passen, is de Ascom Myco ontwikkeld met het hele zorgteam voor ogen. Ascom Myco heeft een aantrekkelijke total cost of ownership, omdat hij erop gebouwd is om lang mee te gaan in de veeleisende zorgomgeving. Hij is flexibel en gemakkelijk te integreren in de IT-architectuur van een ziekenhuis of een zorginstelling.'

Uitstekende communicatiemogelijkheden voor missiekritische informatie

Stefan Brämberg, Vice President Global Product Line Mobility, Ascom Wireless Solutions, concludeert: 'De Ascom Myco is een smartphone die specifiek ontworpen is voor de gezondheidszorg, gericht op zorgverleners en artsen, die hij voorziet van informatie op het punt waar ze die nodig hebben — in het hart van de zorg. Daarnaast maakt onze middleware-oplossing Ascom Unite het concept compleet, waardoor een zeer krachtige oplossing voor missiekritische communicatie ontstaat. Volgens ons zijn verpleegkundigen de helden van de gezondheidszorg en verdienen ze een eigen metgezel (companion in het Engels), vandaar dat we de smartphone Ascom Myco hebben genoemd, waarbij Myco verwijst naar 'My companion'.

ABOUT ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) is a leading provider of on-site wireless communications for key segments such as hospitals, elderly care, independent living, manufacturing industries, secure establishments, retail and hotels. More than 75,000 systems are installed at major companies all over the world. The company offers a broad range of voice and professional messaging solutions, creating value for customers by supporting and optimizing their Mission-Critical processes. The solutions are based on VoWiFi, IP-DECT, nurse call and paging technologies, smartly integrated into existing enterprise systems. The company has subsidiaries in 13 countries and 1,200 employees worldwide. Founded in 1955 and based in Göteborg, Sweden, Ascom Wireless Solutions is part of the Ascom Group, listed on the Swiss Stock Exchange.

Ga voor meer informatie naar www.ascommyco.com:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, +46 31 55 94 51
VP Global Marketing & Communications
gunny.kron@ascom.se
Karin Dunberg, +46 761 25 10 24
Marketing Communications
karin.dunberg@ascom.se

Release Summary

Ascom launches a new solution for integrated workflow intelligence in healthcare – the Ascom Myco smartphone. Ascom Myco is a new purpose-built smartphone for healthcare.

Ga voor meer informatie naar www.ascommyco.com:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, +46 31 55 94 51