Onderzoek wijst op voorspellende waarde HER-2/neu-test

New Data Points to Prognostic & Predictive Value of Nuclea’s Serum HER-2/neu (Graphic: Business Wire)

PITTSFIELD, Mass.--()--Nuclea Biotechnologies heeft tijdens de vijftigste bijeenkomst van de American Society for Clinical Oncology de conclusie van een onderzoek naar de voorspellende waarde van controles van serum op HER-2/neu gepresenteerd. De resultaten ondersteunen eerder onderzoek, waarin stond dat deze tests nuttig zijn.

Meerdere klinische onderzoeken hebben aangetoond dat een stijging van HER-2 een vroege indicator is van een verergering van borstkanker. Dit is vooral het geval bij HER-2-positieve patiënten. Een afname of toename van het HER-2-gehalte komt overeen met het klinische verloop van de ziekte. Daarnaast is het mogelijk om met het HER-2 gehalte borstkanker in een vroeg stadium te signaleren. Onderzoeken wijzen uit dat een verhoogd HER-2-gehalte in serum tot twee jaar voor terugkeer van een ziekte waarneembaar zijn.

Nuclea Biotechnologies, Inc.
Greg D’Agostino, 617-695-0369 office