GORE® PROTECTIVE VENTS verhogen de betrouwbaarheid van PureWave Constellation™-basisstations

MÜNCHEN--()--PureWave Networks heeft onlangs de nieuwste aanwinst in haar portfolio van basisstations aangekondigd – de PureWave Constellation™. Deze serie geavanceerde LTE small-cell basisstations leveren een ongeëvenaarde data-capaciteit in dichtbevolkte gebieden. Deze draadloze dataservice bedient gelijktijdig maar liefst 256 gebruikers. GORE® PROTECTIVE VENTS geven de PureWave Constellation™-basisstations betrouwbaarheid in sterk wisselende weers-omstandigheden.

PureWave Constellation™-basisstations zijn voorzien van een gestroomlijnde vormgeving, passend in elke omgeving, zodat het eenvoudiger is, een gemeentelijke vergunning te krijgen. De duurzame, robuuste constructie is geschikt voor direkte installatie aan muren, lantaarnpalen of elektriciteitsmasten. De PureWave Constellation™ is geschikt voor extreme temperatuur- en weers-veranderingen, waar ook ter wereld. Het station voldoet tevens aan de IEC-norm voor onderdompeling (IP67) die is voorgeschreven voor militaire toepassingen en toepassingen in de olie-/gasindustrie. Voor maximale duurzaamheid en bescherming gebruikt PureWave een behuizing van gegoten aluminium met een gesloten cel pakking en 11 schroeven langs de rand om een goede dichtheid te realiseren. Hoewel dit ontwerp een uitstekende bescherming biedt, kan de warmte die door de elektronica wordt ontwikkeld leiden tot drukverschillen van maar liefst ± 0,2 Bar. Daarom heeft PureWave een GORE®-membraan in de behuizing van de PureWave Constellation™ ingebouwd om dit drukverschil op te heffen.

De constante luchtstroom die door de GORE®-membranen gaat, zorgt voor een vereffening van de druk in de behuizing, waardoor een vacuüm wordt vermeden en het voortijdig lek raken van de dichting wordt voorkomen. Tegelijkertijd bieden de membranen een duurzame barrière voor water, stof, vuil en andere verontreinigingen, met een classificatie die voldoet aan de eisen voor bescherming tegen indringing van IP67. GORE®-membranen zijn verkrijgbaar in diverse vormen en formaten en worden gemaakt met een schroef-, klik- of plak -constructie, zodat ze eenvoudig kunnen worden geïntegreerd in elk concept. Volgens Brett Catterall, directeur van Operations bij PureWave, hebben ze gekozen voor een zelfklevende membraam omdat het eenvoudig te installeren was in de aluminium behuizing.

Catterall beschreef de ervaring met de waterdicht, luchtdoorlatende producten van Gore als volgt: “We verlangen dat onze producten ten minste tien jaar lang betrouwbaar hun werk doen, ongeacht waar ze worden geïnstalleerd. Daarom hebben we GORE®-membranen in veel productlijnen geïntegreerd. In de duizenden installaties wereldwijd, hebben we nooit problemen met lekkage ondervonden. Dit consistente betrouwbare prestatieniveau is de reden waarom we bij de ontwikkeling van al onze producten steeds weer voor Gore kiezen.”

Voor meer informatie over de PureWave Constellation™ kunt u terecht op www.pwnets.com. Voor meer informatie over het volledige assortiment van luchtdoorlatende waterdichte producten van Gore kunt u terecht op www.gore.com/protectivevents.

Over PureWave Networks

PureWave is een snelgroeiend bedrijf in particulier bezit met hoofdkantoor in Silicon Valley. Als pionier binnen de small-cell sector heeft PureWave meerdere generaties small-cell en de compacte 4G-basisstations op de markt gebracht, beginnende met de lancering van de PureWave Quantum™ 1000 in 2009. Het productenportfolio van PureWave omvat de PureWave Constellation™, een serie geavanceerde, small-cell LTE-basisstations die verbazingwekkende piekdatasnelheden bieden tot maar liefst 1 Gbps van LTE-capaciteit en biedt een breed scala van geavanceerde opties, waaronder multi-channel en multi-frequency ondersteuning, geavanceerde SON en traffic shaping. De PureWave Quantum™-serie van de bekroonde mobiele outdoor WiMAX-basisstations wordt wereldwijd verkocht en is geïmplementeerd in meer dan 120 commerciële netwerken.

Over W. L. Gore & Associates, Inc.

Gore is een bedrijf waar alles draait om technologie en dat zich richt op ontwikkeling en productinnovatie. Het bedrijf staat bekend om haar waterdichte, ademende GORE-TEX®-materiaal. Het portfolio van het bedrijf bestaat uit uiteenlopende producten, van hoogwaardig textiel en implanteerbare medische componenten tot onderdelen voor industriële fabricageprocessen en ruimtevaartelektronica. Gore, opgericht in 1958 met hoofdkantoor in Newark, Delaware, heeft circa 10.000 medewerkers in dienst, verspreid over 30 landen wereldwijd. Gore is een van de weinige bedrijven die elk jaar op de ranglijst “100 Best Companies to Work For” heeft gestaan sinds het eerste jaar dat de ranglijst werd gepubliceerd, in 1984. Het bedrijf verschijnt tevens regelmatig op vergelijkbare lijsten elders ter wereld. Meer informatie: gore.com.

# # #

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

W. L. GORE & ASSOCIATES GMBH
Daniela Hellmann