CDNetworks kiest Etisalats SmartHub voor beter online shoppen

De nieuwe samenwerking tussen CDNetworks en Etisalat zorgt voor een groter bereik in het Midden-Oosten en biedt een uitstekende gebruikservaring van e-commerce toepassingen

SAN JOSE, Californië (VS)--()--Etisalat is onlangs een regionaal strategisch samenwerkingsverband aangegaan met CDNetworks via Etisalats SmartHub om zo meer mogelijkheden te creëren voor e-commerce en online bestedingen in de VAE.

Door het samenwerkingsverband met Etisalat voegen de VAE zich als laatste point-of-presence (PoP) voor CDNetworks in het Midden-Oosten bij Turkije, Irak, Qatar en Saoedi-Arabië, waarmee CDNetworks wereldwijd nu over meer dan 140 PoP's beschikt.

“Met meer dan 70% van de bevolking van de VAE online zullen klanten van CDNetworks flink profiteren van de samenwerking met Etisalat,” aldus Jeff Kim, COO van CDNetworks voor het Amerikaanse continent en de EMEA-regio. “Gevoegd bij onze huidige aanwezigheid in het Midden-Oosten betekent deze point-of-presence dat onze klanten die goederen en diensten in de regio aanbieden voor de best mogelijke gebruikservaring kunnen zorgen.”

De VAE beschikt over een welvarende bevolking die op het internet zoeken naar artikelen en daar aanschaffen. Uit een recent onderzoek van MasterCard is gebleken dat consumenten uit de VAE online vluchten boeken, hotelovernachtingen reserveren en huisapparatuur en ook kleding aanschaffen. Volgens het Internationale Monetaire Fonds hadden de VAE in 2011 het op zeven na grootste bruto nationaal product per hoofd van de bevolking, en groeit dit volgens de centrale bank potentieel met 3,5% in 2012. Daarmee zijn de VAE een aanzienlijke markt voor reis- en retailklanten van CDNetworks.

“We zijn erg blij met de samenwerking met CDNetworks,” aldus dhr. Ali Amiri, uitvoerend directeur van luchtvaart- en groothandelsdiensten van Etisalat VAE. “Dankzij de combinatie van onze veerkrachtige SmartHub-infrastructuur en de Global Cloud Acceleration van CDNetworks zal door het lokaal aanbieden van rich content de gebruikservaring op het internet van onze klanten in de VAE verbeteren.”

“Via dit en andere samenwerkingsverbanden zorgen we dat de nieuwste TCT-applicaties binnen bereik van onze klanten komen, daarbij gebruikmakend van onze SmartHub-infrastructuur die we zullen blijven ontwikkelen om onze leidende positie in dit veld te behouden,” aldus dhr. Amiri.

Over CDNetworks

CDNetworks maakt Global Cloud Acceleration mogelijk. Het is onze missie om het internet te transformeren tot een veilig, betrouwbaar, schaalbaar en goed presterend application delivery netwerk. De unieke positie van CDNetworks als de enige multinationale CDN met expertise en infrastructuur in China, Rusland en andere opkomende markten, stelt ons in staat om betrouwbare partners in de lokale markten te zijn, terwijl wij dienen als belangrijkste experts op het gebied van uitbreiding naar de wereldwijde markten. Met het versnellen van meer dan 17.500 wereldwijde netwerken en clouddiensten via onze 140 PoP's, verleent CDNetworks diensten aan onze e-business-klanten in sectoren zoals financiën, reizen, e-commerce, leermanagement, high-tech, productie en media. CDNetworks verleent onze enterpriseklanten al meer dan 13 jaar diensten en heeft kantoren in de VS, Korea, China, Japan en het Verenigd Koninkrijk. Ga voor meer informatie naar http://www.cdnetworks.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CDNetworks
Sharon Bell, +1 408-228-3376