LP® Building Products verdient CE-goedkeuring voor een hoeveelheid LP® SolidStart® LVL-producten

LP SolidStart LVL-Q Lite, S Lite, S and S Plus Grades zijn nu verkrijgbaar

Manufactured from ultrasonically graded veneers and bonded with exterior grade adhesive, LP SolidStart LVL delivers greater load-carrying capacity than traditional timber and provides consistent dimensions with less tendency to warp and twist. (Photo: Business Wire)

NASHVILLE, Tennessee (VS)--()--LP Building Products heeft CE-goedkeuring verkregen, het vereiste merkteken voor de handel in bouwmaterialen in de hele Europese Unie, voor vier soorten LP SolidStart LVL, waardoor het bedrijf meer alternatieven voor het traditionele naaldhout op de Europese markt kan brengen.

De CE-goedgekeurde producten omvatten:

• LP SolidStart LVL-Q Lite (1.3E), een kostenconcurrerend alternatief voor LVL-Q-producten voor toepassingen met rimboard en muurplaat;
  • LP SolidStart LVL-S Lite (1.9E), een kostenconcurrerend alternatief voor LVL-S voor de meeste kopplaat- en balktoepassingen;
  • LP SolidStart LVL-S (2.0E), een product dat past bij de industriestandaard voor LVL in het grootste deel van Europa;
  • LP SolidStart LVL-S Plus (2.1E), een ideaal product voor toepassingen die een hogere prestatie met een sterkere, stijvere balk vereisen.

LP SolidStart LVL gemaakt van ultrasonisch gegradeerd fineer en gehecht met lijm van exterieure kwaliteit, levert een grotere draagkracht dan traditioneel hout en zorgt voor consistente afmetingen met minder neiging tot kromtrekken en draaien. LP SolidStart LVL wordt standaard geleverd met SiteCote waterbestendige coating op alle zes kanten, waardoor extra bescherming tegen weersinvloeden wordt verstrekt en problemen op locatie worden geminimaliseerd.

LP SolidStart LVL is verkrijgbaar in standaard diktes van 25 mm, 29 mm, 32 mm, 35 mm, 45 mm, 63 mm, 75 mm en nu in superdikke 89 mm eindstukken. Het wordt geleverd tot een diepte van 610 mm in zowel standaard LVL-S als in kruiselingse LVL-Q Lite.

“Door het verkrijgen van CE-goedkeuring voor deze producten hebben wij onze positie in de Europese Unie versterkt en bieden we aannemers sterkere, meer kosteneffectieve alternatieven voor concurrerende producten,” aldus Al Huber, International Sales Manager voor LP Building Products. “Momenteel hebben wij zes groothandelaars-distributeurs die LP's EWP-producten in voorraad hebben, met een sterke vertegenwoordiging in het Verenigd Koninkrijk en de Benelux, en wij zijn actief op zoek naar meer distributeurs in Frankrijk en Duitsland.”

Producten zijn verkrijgbaar van Falcon Panel Products Limited (VK), MBM Forest Products Limited (VK), SpanoTech (België), van Hoorebeke Timber (België), Wyder Engineered Timber Systems Limited (VK), DPW Te Paske (Nederland – Deurstabilisatoren).

LP SolidStart LVL-producten worden voornamelijk van kleine, snelgroeiende bomen gemaakt. LP SolidStart LVL-producten zijn gecertificeerd als Chain of Custody (CoC) door zowel de Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) Schemes en het Sustainable Forestry Initiative (SFI).

Over LP Building Products

Louisiana-Pacific Corporation is een vooraanstaande fabrikant van engineerd houten bouwmaterialen van hoge kwaliteit waaronder OSB, structurele lijstproducten en buitenbeplating voor gebruik in residentiële, industriële en lichte commerciële bouwprojecten. LP producten die in de VS, Canada, Chili en Brazilië worden gemaakt, worden aan aannemers en huiseigenaars verkocht door distributeurs en dealers van bouwmaterialen en via de retail huiscentra. LP is opgericht in 1973, heeft haar hoofdkantoor in Nashville, Tennessee, en wordt op de New York Stock Exchange verhandeld onder LPX. Ga voor verdere informatie naar LPCorp.com/UK of neem contact op met ons op via IntlSales@LPCorp.com.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50472135&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

GS&F
Angie VanTasell, +1 615-385-1100