Krebs & Sisler LP kondigt nieuwe waterzuiveringsmethode met CO2 aan

CHICAGO--()--Het energieonderzoekbedrijf Krebs & Sisler LP heeft een biochemische waterzuiveringsmethode met kooldioxide (CO2) ontwikkeld. De methode combineert fotosynthese met fotokatalyse om snel biomassa te kweken bij het zuiveren van afvalwater en zout water. Deze behandelingsmethode moet drinkwater opleveren voor de helft van de kosten van omgekeerde osmose (RO, reverse osmosis) bij een constante stroom in grote hoeveelheden. De biomassa wordt geoogst. CO2 is de opslagplaats voor zuurstof in de lucht. Het is de bron voor recycling van koolstof en zuurstof. Bij dit proces wordt CO2 gescheiden via fotosynthese. Met de koolstof wordt biomassa gekweekt en de zuurstof verrijkt de lucht die we inademen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Krebs & Sisler LP
W.P. Krebs