Tecnotree utses till Årets förändringsskapare av Helsingforsbörsens stiftelse

Tecnotree Padma Ravichander and Minna Heusala of the Stock Exchange Foundation at the Stock Exchange Gala on May 17, 2022. Picture taken by Tuomas Pietinen. (Photo: Business Wire)

ESBO, Finland--()--Tecnotree, en teknikleverantör från Esbo, utses till Årets förändringsskapare. Företaget har bidragit till att leverera europeisk-finsk innovation för att driva på tillväxten i framväxande marknader. Dess 5G-färdiga digitala produkter och lösningar, som har tagits väl emot globalt i Europa, Latinamerika, Mellanöstern, Afrika samt Asien och Stillahavsområdet, är avgörande för att ge telekomsektorn och dess kunder avancerad digital kapacitetstillgång till viktiga digitala tjänster över hela världen inom hälso- och sjukvård, utbildning och betalningstjänster.

”Förändring och omvandling utgör själva kärnan i vår verksamhet. Under det senaste decenniet har vi infört en intern kultur på vårt företag som prioriterar flexibilitet och som hjälper våra anställda att kontinuerligt förnya och leverera digital programvara i världsklass till våra kunder och deras kunder och kan därmed sammanbinda och möjliggöra hållbar och rättvis tillväxt samt ekonomisk påverkan i värdekedjor. Denna interna förnyelse på företaget har under de senaste åren även gett god avkastning till våra aktieägare vad gäller aktiekapital och EPS.” Så säger Padma Ravichander, CEO Tecnotree OYJ, ESBO.

Hon tillägger: ”Vår vision är att stärka digitalt anslutna samhällen och åstadkomma hållbar och inkluderande utveckling för våra kunder genom vår digitala plattform, programvara och våra tjänster. Huvudmålet med vårt erbjudande är att möjliggöra en vidareutveckling av viktiga erbjudanden om anslutningstjänster med europeisk-finsk innovation. Vi är stolta över att kunna säga att våra digitala produkter har tagits emot väl på en rad olika framväxande marknader, vilket är ett bevis på att vår one-tecnotree-metod möjliggör väsentliga tjänster utöver röst- och dataanslutning till andra digitala möjligheter inom hälso- och sjukvård, utbildning, ekonomisk integration samt ekonomisk jämlikhet och sysselsättning i syfte att uppnå en kostnadsfri och rättvis tillväxt på dessa marknader som minskar de kulturella och ekonomiska klyftorna.”

Om Tecnotree

Tecnotree är den enda leverantören av kompletta digitala affärslösningar till leverantörer av digitala tjänster, med över 40 års djup domänkunskap och beprövad leverans- och omvandlingskapacitet över hela världen. Våra teknikbaserade, flexibla produkter och lösningar med öppen källkod omfattar hela utbudet (order-to-cash) av affärsprocess- och abonnemangshantering för telekom och andra leverantörer av digitala tjänster med ett förintegrerat B2B2X-partnerekosystem för spel, hälso- och sjukvård, utbildning, OTT med mera. Tecnotree-produkter, -plattformar och -partner stöder framväxande ekosystem med över 1 miljard abonnenter i över 70 länder. Tecnotree är noterat på Helsingforsbörsen (TEM1V). Mer information finns på www.tecnotree.com.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Padma Ravichander, CEO Tecnotree OYJ
marketing@tecnotree.com