QCT, Radisys en Intel leveren vRAN-oplossing voor 5G

Ecosysteempartners demonstreren netwerkoplossing voor radiotoegang voor 5G, IoT en meer

SAN JOSE, Calif.--()--Quanta Cloud Technology (QCT), een wereldwijde leverancier van datacenteroplossingen, heeft OmniRAN aangekondigd, het gevirtualiseerde radiotoegangsnetwerk (vRAN)-oplossing die is ontwikkeld met langetermijnpartners Intel en Radisys. De oplossing maakt gebruik van Intel FlexRAN, een referentie-implementatie voor virtuele netwerkfuncties voor cloudgebaseerde draadloze toegang, en Radisys Connect 5G RAN-software, een uitgesplitste RAN-architectuur voor het bevorderen van 4G, 5G en IoT om een cloud-native vRAN te bouwen op basis van 3e generatie Intel Xeon schaalbare processors die draaien op QCT EGX63IS-1U-servers.

Om low-latency en energiezuinige services te leveren met de flexibiliteit om de capaciteit te vergroten of te verkleinen op basis van het volume van realtime verkeersbehoeften, is de vRAN Dedicated Accelerator van Intel, ACC100, voor Forward Error Correction (FEC)-versnelling ook een essentieel onderdeel van de geïntegreerde oplossing. De 5G-geoptimaliseerde netwerkadapter van Intel, met de codenaam Westport Channel, is ook geïmplementeerd voor nauwkeurige tijdsynchronisatie zonder de extra complexiteit of kosten die gepaard gaan met speciale timinghardware. Deze gevalideerde combinatie op de QCT EGX63IS-1U breidt de mogelijkheden van gedistribueerde eenheden (DU) uit om multi-cell en multi-RRU 5G-scenario's te ondersteunen, waardoor betrouwbare prestaties worden geleverd voor verschillende netwerkworkloads.

Aangezien operators steeds meer op zoek zijn naar manieren om hun 5G-netwerkimplementaties te versnellen door gebruik te maken van uitgesplitste en open referentie architectuuroplossingen, is op OpenRAN gebaseerde OmniRAN ontworpen om de uitdagingen van infrastructuurimplementatie te minimaliseren en de waarde van eigendom te maximaliseren. OmniRAN is al met succes ingezet in slimme productietoepassingen, zoals veiligheids-AI voor omgevingscontrole, streaming met hoge resolutie voor kwaliteitscontrole, AR-brillen voor onderhoud en reparatie en autonoom geleide voertuigen (AGV) voor apparatuurtransport. OmniRAN biedt niet alleen verbeterde prestaties, zoals een bredere dekking en verbeterde mobiliteit, maar biedt ook gecentraliseerd beheer, evenals grotere schaalbaarheid en implementatieflexibiliteit, terwijl tegelijk aanzienlijke kostenbesparingen worden gerealiseerd.

"QCT werkt nauw samen met zijn partners om ervoor te zorgen dat klanten altijd het voortouw kunnen blijven nemen," aldus Mike Yang, President van QCT. "Door de nieuwste technologieën en functies van Intel en Radisys te integreren, verbetert de nieuwste vRAN-oplossing van QCT de kapitaal- en operationele efficiëntie door het gebruik van resources te optimaliseren en softwaregedefinieerd beheer en orkestratie mogelijk te maken."

"Open 5G-netwerken zijn de volgende stap voor klanten in vele sectoren, en Radisys, samen met onze partners, biedt open, uitgesplitste en gevirtualiseerde RAN-oplossingen om te voldoen aan verschillende zakelijke eisen," stelde Munish Chhabra, hoofd van Mobility Software and Services Business, Radisys. “We zijn verheugd om de QCT vRAN-oplossing aan te drijven via onze Release 16 Radisys 5G-softwarestack-primeur. De geïntegreerde oplossing stelt mobiele operators en ondernemingen in staat te profiteren van lagere kosten, verbeterde netwerkefficiëntie en snellere time-to-market van nieuwe diensten die open API's en open architecturen bieden."

"Deze demonstratie van Intel, QCT en Radisys is belangrijk voor het versnellen van de bredere acceptatie van 5G," verklaarde Cristina Rodriguez, Intel VP en GM van Data Center Group, Wireless Access Network Division. "Door de FlexRAN-referentiearchitectuur te definiëren en samen te werken met onze Intel Network Builders, breidt Intel zijn groeiende portfolio van technologie en ecosysteem uit om te zorgen voor interoperabiliteit, verbeterde prestaties en verminderde overhead voor serviceproviders over de hele wereld."

Ga voor meer informatie naar https://go.qct.io/telco/.

Over Quanta Cloud Technology (QCT)

Quanta Cloud Technology (QCT) is een wereldwijde leverancier van datacenteroplossingen. We combineren de efficiëntie van hyperscale hardware met infrastructuursoftware van een diversiteit aan marktleiders om de volgende generatie datacenteruitdagingen op te lossen. QCT bedient cloudserviceproviders, telecom en ondernemingen met openbare, hybride en privé-clouds.

Intel, het Intel-logo en andere Intel-merken zijn handelsmerken van Intel Corporation of haar dochterondernemingen. Andere namen en merken kunnen worden geclaimd als eigendom van anderen.

Danny Chang
Danny_Chang@quantatw.com