Viking Malt: Eerste steen gelegd: de bouw van de nieuwe productiefabriek in Lahti, Finland, vordert zoals gepland

The time capsule and the representants from Construction Consultant Afry, Viking Malt and the Mayor of Lahti, Pekka Timonen. Photo by Viking Malt.

LAHTI, Finland--()--Viking Malt heeft de eerste steen gelegd voor zijn nieuwe productievestiging in Lahti. Het is de bedoeling dat de nieuwe mouterij in 2023 in gebruik wordt genomen. Het project heeft een omvang van ongeveer 90 miljoen euro en de productiecapaciteit zal ca. 90 miljoen euro bedragen 85 000 ton per jaar. Eigenaar Pär-Gustaf Relander en CEO Kasper Madsen waren gastheer van de ceremonie op de bouwplaats op het industrieterrein Pippo-Kujala.

Het bedrijf bestaat al meer dan 130 jaar en de sleutel tot succes is altijd geweest om te focussen op hoge kwaliteit en open te staan ​​voor innovatie en nieuwe technologie. De nieuwe fabriek is een voortzetting van deze traditie. Het bouwen van een nieuwe fabriek biedt een unieke kans om de nieuwste technologie te gebruiken om zowel de efficiëntie te verhogen als milieuvriendelijker te worden. Het zal Viking Malt ook in staat stellen om een ​​verscheidenheid aan nieuwe producten te produceren bovenop de huidige selectie.

Additional information:
Pär-Gustaf Relander, Chairman of the Board, +358 50 552 3955