Eaton’s Vehicle Group lanceert ontwerp, ontwikkeling en productie van E-Drive tandwieloverbrengingen voor elektrische voertuigen

Eaton’s Vehicle Group can partner with customers on joint-development programs or serve as a single service provider of EV reduction gearing components or systems. (Photo: Business Wire)

GALESBURG, Mich.--()--Energiebeheerbedrijf Eaton kondigde vandaag aan dat zijn Vehicle Group versnellingsoplossingen ontwikkelt voor elektrische voertuigen (EV’s). Door gebruik te maken van zijn expertise in het produceren van transmissies en op contractbasis vervaardigde versnellingsbakken voor personen- en bedrijfsvoertuigen, wil de Vehicle Group een leider zijn in het wereldwijde ontwerp, de ontwikkeling en de levering van elektrische reductietandwielen. De nieuwe technologie vormt een aanvulling op het eMobility-portfolio van vermogenselektronica van Eaton in de markt voor aandrijflijnen van elektrische voertuigen.

Eaton gaat de uitdagingen van elektrische voertuigen aan

Autofabrikanten staan voor veel uitdagingen bij het ontwikkelen van een geëlektrificeerd voertuig, zoals het optimaliseren van efficiëntie, gewicht, geluid, trillingen en hardheid (NVH) en het omgaan met verpakkingsbeperkingen. Eaton kan fabrikanten helpen deze uitdagingen het hoofd te bieden door zijn jarenlange ervaring en in-house bekwaamheid toe te passen op het gebied van ontwerp, validatie en fabricage van zeer nauwkeurige, hoogwaardige tandwielsystemen voor transmissies en aandrijflijnen.

Thomas Nellenbach
thomasjnellenbach@eaton.com